חלל השינה בחדר המאסטר (תכנון: מאיה שינברגר). צילום: איתי בנית

פשוט ומוצלח: הדירה הסטנדרטית שעברה מייקאובר מושלם

בחירת פלטת צבעים נעימה לעין, משחק עם צורניות שיצר חלל ביתי שקשה להיפרד ממנו ושינויים מהותיים היוו חלק משמעותי במהפך שעברה דירת פנטהאוז של זוג הורים ובנותיהן

זוג הורים ושתי בנותיהן רכשו לאחרונה דירת קבלן סטנדרטית בקריית אונו, שמשתרעת על 165 מ"ר. האב עצמאי והאם בשירות קבע, בחרו לרכוש את הנכס ולשפצו כך שיתאים לצרכיהם. מדובר בדירת פנטהאוז שפונה אל עבר נוף פתוח, שמצבה הראשוני הציע מעט פתרונות אחסון ומטבח קטן.

מעצבת הפנים מאיה שינברגר הייתה אמונה על הפרויקט. מספר החדרים נשאר כשהיה: שלושה חדרי שינה, משרד ביתי, שני חדרי רחצה, שירותי אורחים וחלל ציבורי. כל חדר תוכנן מחדש על מנת לנצל את השטח בצורה מיטבית. המטבח שינה את מיקומו והורחב, ולצדו תוכנן מזווה נפרד, פינת עבודה ששולבה לצד החלל הציבורי אך בנפרד ממנו, פינת כביסה שעברה לחדר הרחצה של הילדות ובכל הבית שולבו פתרונות אחסון רבים על מנת לשמור על מראה מסודר ונוחות מרבית. הכלים הסניטריים, הריצופים והחיפויים בפרויקט הם מבית HeziBank.

הדירה לפני השיפוץ, צילום: ללא קרדיט
הדירה אחרי השיפוץ (תכנון: מאיה שינברגר), צילום: איתי בנית

חומרים וגוונים

הדירה כולה מושתת על פלטה מונוכרומטית בשילוב צבעי פסטל, ובהם דגש על צבעי הניוד. בחלק מחללי הרחצה ניתן דגש מיוחד לגוון השחור. שימוש מגוון באריחים לחיפוי הקירות יצר סיפור מלא עניין ששילב צבעים, אופני הנחה של האריחים ומידות. שימוש בטקסטיל ובמתכת מכניסים רובד נוסף ויוצרים עושר עיצובי, אך כזה שאינו משתלט.

פלטת גוונים מונוכרומטית (תכנון: מאיה שינברגר), צילום: איתי בנית

מבואה

דלת הכניסה נפתחת לחלל הציבורי. משמאל לכניסה נמצאת קוביית נגרות מחופה בפורניר שחור, שבתוכה מאוחסן ארון החשמל, והיא כוללת גם ארון מעילים ופתחי מיזוג אוויר. הרצפה כולה חופתה בפרקט אלון מעושן בהנחת פישבון וטקסטורת הפורניר הכהה מחפה את הקיר, מרצפה ועד תקרה, ומייצרת מראה אלגנטי ומרשים. הצלע השנייה של קוביית הנגרות מכילה את הארונות הגבוהים של המטבח, וכך היא מייצרת המשכיות לאורך החלל הציבורי. בנוסף, היחידה כוללת את ארון המזווה, מקרר, תנור ומיקרוגל, והיא מובילה לחלל נוסך שמהווה עוד פתרונות אחסון למזווה.

פינת האוכל

הזוג מארח הרבה ארוחות שישי, ולכן הם החליטו לתת לפינת האוכל מיקום מרכזי בכניסה לדירה. לפינת האוכל נבחר שולחן עגול עם בסיס עץ מושחר ופלטת שיש עגולה מסתובבת. סביבו מוקמו כיסאות עץ שחורים מרופדים בבד אפור, ומעליו תלוי גוף תאורה מינימליסטי, גם הוא בצבע שחור, שבולט על רקע שאר גופי התאורה הטכניים בחלל.

המבואה ופינת האוכל (תכנון: מאיה שינברגר), צילום: איתי בנית

הסלון

מרחב הסלון מינימליסטי ומורכב משתי ספות וכורסת עור. את המראה משלימים שטיח רחב ידיים ומערך וילונות בגוון בהיר, שמאפשר לאור לחדור ולשטוף את החלל באור רך. כורסת העור החומה מכניסה נגיעת צבע מדודה שמחממת את החלל ומדייקת את המראה.

הסלון לפני השיפוץ, צילום: ללא קרדיט
הסלון (תכנון: מאיה שינברגר), צילום: איתי בנית

המטבח

המטבח המקורי היה ממוקם היכן שכיום נמצא המשרד הביתי, והוא היה קטן מאוד. משום שבישול ואירוח הם חלק משמעותי מחיי היומיום של המשפחה, בחרה שינברגר לשנות את מיקומו ולהפוך אותו למרכז הבית, במלוא מובן המילה. הוא עוצב בגווני שחור ולבן ובמרכזו הוצב אי גדול עם משטח שיש טבעי, סביבו מוקמו כיסאות בר שמאפשרים לבני המשפחה לשבת יחד וגם לארח לצדו. לעומת התכנון הסטנדרטי, שכולל לרוב ישיבה טורית לאורך האי, פה תוכננה הישיבה סביב שלוש מצלעותיו, באופן המדמה שולחן אוכל ומאפשר שיח ואווירה אינטימית.

אי המטבח, שמהווה גם דלפק אכילה, פונה אל שטחי החוץ המטופחים ומייצר תחושת מרחב.

המטבח לפני השיפוץ, צילום: ללא קרדיט
המטבח (תכנון: מאיה שינברגר), צילום: איתי בנית

המשרד הביתי

לצד פינת האוכל תוכננה מחיצת זכוכית המפרידה בין החלל הציבורי ובין המשרד הביתי, אך כזו שאינה מאפשרת לאב המשפחה, שעובד מהבית, לשמור על קשר עין עם בני הבית בזמן העבודה.

המשרד הביתי (תכנון: מאיה שינברגר) // צילום: איתי בנית

שירותי האורחים

שירותי האורחים עוצבו גם הם בשחור, ועבורם נבחר שילוב של אריחים ופסיפס שחורים. הפרקט שמחפה את רצפת חלל המגורים נכנס פנימה ומאזן את הצבעוניות הכהה. כיור מרובע מבטון שמעליו ברז נחושת הוצב מעל יחידת נגרות ומסגרות המשמשת לאחסון ולהסתרת מערכת האינסטלציה. משטח העץ חופה בגוון קורל ויוצר מעין מדף להנחת סבונים, וכולל גם מתלה מגבות.

סוויטת הורים

ביחידה הזוגית בולט ארון קיר עם חזיתות בגוון אפור גרפיט, שבמרכזו נישה עם פינת איפור שנצבעה בוורוד. עבור חדר הרחצה הזוגי התבקשה שינברגר לייצר אווירה ומראה של ספא. בהתאם לבקשה, היא בחרה בגוונים כהים ועמוקים – הקירות חופו בפסיפס שחור, במקלחת מוקמו אגנית שחורה ונישה מובנית לבקבוקים ותכשירי רחצה, וברזים בגימור נירוסטה מוברשת נבחרו למשימה. ארון הכיור המרשים חופה בפורניר שחור, והוא מכיל שני כיורים זה לצד זה, מעליהם שתי מראות בחיתוך CNC עם תאורה מובנית.

חלל הרחצה במאסטר ההורים (תכנון: מאיה שינברגר) // צילום: איתי בנית

זוג מראות בחלל הרחצה במאסטר ההורים (תכנון: מאיה שינברגר) // צילום: איתי בנית

חיבור הרמוני בין אזור הרחצה ואזור ההתארגנות (תכנון: מאיה שינברגר), צילום: איתי בנית

פינת משפחה

הפינה, שמוקמה לצד חדרי הרחצה והשינה, מהווה אזור ביניים ומפגש בין החלל הציבורי לחדרים הפרטיים. מוקמה בה ספה נפתחת בצבע כחול ותוכננה ספריית קיר רחבה עם אחסון סגור ומדפים פתוחים לספרים ולדקורציה.  על הקיר הנגדי לספה מוקמה טלוויזיה ועל הרצפה נפרש שטיח אפור נעים למגע.

פינת המשפחה (תכנון: מאיה שינברגר) // צילום: איתי בנית

חדרי הילדות

החדרים של הבנות של בני הזוג עוצבו בגווני ורוד נעימים וחמים, וגם עבורם תוכננו ארונות קיר בהתאמה אישית עם מקום לספרים ומשחקים. הבנות חולקות חדר רחצה שעבורו נבחרו אריחים ורודים לקירות ואריחים אפורים לרצפה. משטח השיש זהה למשטח העבודה במטבח. הוא מונח מעל יחידת נגרות שמחופה בפורניר, ומעליו מראה מרחפת בשילוב תאורה פנימית וברזים בגוון גרפיט.

חדרי הילדות בגווני ורוד של הילדות (תכנון: מאיה שינברגר) // צילום: איתי בנית

חלל הרחצה של הילדות (תכנון: מאיה שינברגר) // צילום: איתי בנית

דבר המעצבת

"המפגש המשפחתי סביב צרכי הבית, הפונקציונליות, החלומות והתאמה לתקציב מרגשים אותי בכל פעם מחדש. בשלב זה הכל אפשרי, ואני מקשיבה לכל רצון של בני הבית, ובעיקר מקשיבה גם למה שלא נאמר – וכך אני יכולה להציע פתרונות וחלופות בדיוק ובחיבור לחלום המשפחתי, תוך שמירה על מקצועיות, התמונה השלמה והתקציב הנכון למשפחה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו