אפשר גם בזול: כך תעצבו מדהים דירת קבלן סטנדרטית

קרמיקה, ריצוף וארונות אמבט - בשנים האחרונות הפך הסטנדרט להיות בגדר מוקצה וכולם רצים אחר השדרוג, שעולה לא מעט כסף ומוסיף למחיר הדירה • איך יוצאים מהפלונטר ומעצבים באמצעות החומרים שהקבלן מספק מבלי לקרוע את הכיס? • הנה כמה טיפים שכדאי לכם להכיר

דירת סטנדרט ששודרגה, עיצוב: שלומית זלדמן, צילום: שי אפשטיין

אם רכשתם דירה מקבלן, ודאי נתקלתם במושג "סטנדרט" - המילה שאמורה לשאת בגאון את המפרט הטכני הטוב ביותר שהיזם הצליח להשיג עבורכם. בשנים האחרונות הפך הסטנדרט להיות בגדר מוקצה - והנה ההסבר (ספוילר: מצאנו את הפתרון) - לכל פרויקט נקבע סטנדרט מסוים של מפרט טכני בו כלולים הריצופים, החיפויים, משטחי העבודה במטבח, המטבח עצמו ועוד. כשאנחנו רוכשים דירה, תג המחיר שלה כולל בתוכו את הסטנדרט.

מה זה אומר במילים פשוטות? שאתם מקבלים רשימה של כל המוצרים שאתם יכולים לבחור עבור הדירה ומגיעים לאולמות התצוגה של החברות השונות לבחור. כך למשל תכנסו לחברת קרמיקה ויפנו אתכם לחלק באולם שבו מופיעים המוצרים שמתוכם תוכלו לבחור.

דירת סטנדרט ששודרגה, הלל אדריכלות // צילום: מאור מויאל

אבל, ויש אבל לא קטן, החברה שמספקת את החומרים, אותה חברת קרמיקה לדוגמה, נכנסה לפרויקט במחיר נמוך כדי ליהנות מלקוחות שיגיעו אליה. לאותה חברה יש אינטרס אחד - לגרום לכם לא לרכוש את הסטנדרט, ולשדרג (כמה שיותר).

מכונת הכסף של השדרוגים

השדרוגים הם מכונת הכסף הגדולה של החברות שנכנסות לפרויקטים. כל שדרוג קטן עולה לכם המון, כי מעבר לחברה, הוא גם דורש לפעמים שינויים מהקבלן המבצע. אם הגדלתם את משטח האי במטבח, הקבלן המבצע כנראה יבקש תוספת על ההגדלה הזאת.

תחשבו על זה רגע, זוג רוכש דירה ב-3 מיליון שקלים, וכשהוא מגיע לבחור את המטבח, מפנים לו כתף קרה כשהוא מבקש את הסטנדרט (ניסינו את זה על בשרנו). החברות רוצות להרוויח. לקוח שמבקש סטנדרט הוא לקוח לא טוב בעיניהן, והן יגרמו לו במקרים רבים להרגיש קמצן או לכל הפחות לפתח רגשי אשם על זה שבחר בסטנדרט, אותו הסטנדרט איכותי וגבוה בדיוק כמו זה שהקבלן/היזם הציעו לו, כי הלא אחרת הוא לא היה רוכש את הדירה.

השקעה באבזור הפנימי, הלל אדריכלות // צילום: מאור מויאל

די ברור שמשהו בשיטה הזאת עקום. איזה אינטרס יש לחברה מסוימת לתת ללקוח לבחור סטנדרט אם היא לא מרוויחה מזה או מרוויחה מאוד מעט? ולמה הלקוח תמיד ירגיש שעשה משהו לא בסדר כשבחר את הסטנדרט?

לקוח ששדרג הוא לקוח שהוציא מכיסו עשרות אלפי שקלים, שממש לא היו נדרשים. אז איך פותרים את הפלונטר? 

צירוף נכון של חומרים צבעים ומרקמים // באדיבות סטודיו MOODBOARD

סיור מקדים באולמות התצוגה

קבעו מפגשים באולמות התצוגה לא במטרה לבחור, אלא במטרה להתרשם בלבד. ערכו סיור אחד מקיף ותראו בעיניים מה מציעים לכם. תופתעו לגלות שיהיו לא מעט חומרים שימצאו חן בעיניכם בתוך הסטנדרט. בקשו לצלם, ומאוחר יותר, שבו בבית ושחקו קצת עם התמונות. קחו את הזמן להתלבט וגבשו לעצמכם את הבחירות.

לוח השראה על בסיס הסטנדרט הקבלני // באדיבות סטודיו MOODBOARD

ייעוץ עיצוב על בסיס הסטנדרט 

שירות נוסף שכדאי להכיר הוא ה-MOODBOARD, מיזם שמעניק שירות של ייעוץ בעיצוב הבית כולו על בסיס הסטנדרט. מדובר בשירות בתשלום שמסתכם בכמה אלפי שקלים בודדים, שהופכים משתלמים אם למעשה בעלות הזאת, הלקוח מקבל ייעוץ בעיצוב פנים על גבי תוכניות הדירה שלו וגם נהנה מבחירה שנצמדת רק אל מה שקבוע בסטנדרט.

מעצבת הפנים דנית חזות, מי שיזמה ומובילה את המיזם הזה, מסבירה שיש לא מעט קבלנים שמשתמשים בשירות הזה, ומעניקים אותו ללקוחותיהם, כך שהשירות הופך להיות חלק מהטבה שהלקוח מקבל, ואז הקבלן סופג את העלות. חזות פיתחה את המיזם בדיוק על רקע הבעיה הכואבת הזאת, במטרה לאזן ולייצר ללקוח אלטנרנטיבה שפויה.

השירות כולל בין השאר בניית לוח השראה שמבוסס על חומרי הסטנדרט ופגישה עם המעצבת באולמות התצוגה, כך שהלקוח לא מגיע לבד, וגם לזה יש משמעות. יש מי שמלווה אותו ומעניק לו את הביטחון הנחוץ. חזות מסבירה שאין אותיות קטנות. הלקוח יכול להיות בטוח שהביקור באולמות התצוגה צמוד לסטנדרט ולא מנסים לפתות אותו במוצרים שאינם נמאים ברשימה.

רק על בסיס הסטנדרט הקבלני // באדיבות סטודיו MOODBOARD

קחו את הזמן 

הטיפ החשוב ביותר הוא לא למהר. כשמלחיצים אותנו אנחנו לא מרוכזים, והרבה פעמים ממהרים לבחור את הפריט שהתאים יותר לאיש המכירות, ואולי קצת פחות לנו. אתם רכשתם דירה במיטב כספכם. עבדתם קשה כדי להשיג אותה. זמן בחירת החומרים והמוצרים, הוא זמן מהנה, של בחירת הפריטים היפים, אלו שהאורחים יראו כשיכנסו אליכם הביתה - למטבח, לשירותי האורחים, לסלון ולמרפסת. איש המכירות רוצה לסגור עסקה טובה, וזה בסדר. אתם מצידכם תעשו עסקה רק אחרי שאתם מרגישי מדויקים ושבחרתם לעצמכם את הטוב ביותר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר