שיתוף הפעולה האחרון בין מותג האיפור הבינלאומי Huda Beauty לבין הזמר הפלשתיני סיינט לבנט הפך לאחת ההצהרות התרבותיות והפוליטיות הבולטות בחודשים האחרונים, וחולל דיון סוער על הגבולות בין אמנות, מסחר ופוליטיקה.
שיתוף הפעולה מתמקד בגוון חדש של שמן השפתיים Faux Filler Lip Oil של מותג הביוטי המצליח של הודה וזכה לשם Kalamantina - מחווה למטעי קלמנטינות פלשתינים ולשיר המבוצע על ידי סיינט לבנט הנושא את אותו השם.
הקמפיין מציג את השניים נוסעים ברכב וינטג’ מלא קלמנטינות עם סטיקרים שעליהם כתוב "Grown by Huda n' Saint Levant" כשסיינט לבנט עונד שרשרת בצורת מפת פלשתין - פרטים שנבחרו בקפידה כדי להעביר מסר פוליטי ומדגישים את המחויבות הלאומית והתרבותית שמעבר לקוסמטיקה ומוזיקה. הודעת המותג שפורסמה באינסטגרם מבהירה: "זה בשביל המולדת. כל ההכנסות יתרמו לארגונים התומכים בחקלאות ובשימור התרבות הפלשתינית".

השפתון שהשיקה הודה ביוטי / אינסטגרם
מרואן עבדולחמיד, הידוע כסיינט לבנט (24), נולד בירושלים להורים עם שורשים אלג'יראים, צרפתיים, סרביים ופלשתיניים וגדל ברצועת עזה לפני שעבר לירדן ומאוחר יותר לארה"ב שם הוא מפתח את קריירת השירה שלו. הוא ידוע בפומבי בתמיכתו העזה בזכויות הפלשתינים וביקורתו החריפה כלפי מה שהוא מכנה כיבוש ישראלי ורצח העם ברצועת עזה.
בקואצ’לה 2024 פנה לקהל אמריקני בהצהרה נוקבת: "העם בעזה חווה רצח עם אכזרי והעם הפלשתיני סובל מכיבוש רצוף במשך 75 שנים". בעת הופעה במועדון פרדיסו, לאחר הפוגרום נגד ישראלים באמסטרדם בשנת 2024, שיבח את האלימות נגד אוהדי מכבי תל אביב דבר שגרר גינויים חריפים וביקורת נרחבת ברחבי הרשת.
גם קמפיין לבית האופנה סן לורן בו לקח חלק לאחרונה ספג ביקורות וקריאות לחרם וזאת בשל הבחירה במי שמחזיק בדעות קיצוניות ודבריו מעודדים אלימות והסתה.
הודה קטאן (42) מייסדת מותג הביוטי המצליח Huda Beauty היא ילידת אוקלהומה ובת להורים ממוצא עיראקי והפכה לאחת הדמויות המשפיעות בעולם היופי כשהיא משלבת בין הצלחה מסחרית לבין פעילות פרו פלשתינית אותנטית ונחרצת.
במהלך המלחמה בעזה ב-2023 היא תרמה מיליון דולר לארגוני סיוע הומניטריים כמו Human Appeal ו Doctors Without Borders וקראה לאמת ולצדק גם במחיר של מה שחשפה שהגיע באופן מסחרי כפגיעה בעסקיה והכנסותיה וגל של חרמות מצד יהודים וישראלים שהחליטו להפסיק לרכוש את מוצריה לאחר שלא גינתה את טבח 7 באוקטובר.
"קמפיין ציני"
לצד תמיכה מצד מעריציה הקמפיין זכה גם לביקורת חריפה, כשאחת הביקורות הנוקבות הגיעה דווקא מהצד הפרו פלשתיני ממוסעב אבו תוהה - משורר זוכה פרס פוליצר פלשתיני ממכחישי טבח השבעה באוקטובר שהגיב לפרסום: "איך מציגים שיר אהבה לצד ערימות של קלמנטינות כשבני עמי ברצועת עזה מתים מרעב בניסיון לקבל אוכל? באמת אכפת לכם מעזה?", כתב והוסיף כי התמיכה הכספית ברצועת עזה היא משנית לעומת "הרגשות האנושיים של תושבי עזה".
הצגת פוסט זה באינסטגרם
מבקרים נוספים טענו גם הם כי מדובר בקמפיין שיווקי וציני שגם חוטא בחוסר רגישות למצב בעזה והוסיפו כי שימוש בתמונות קלמנטינות לצד קמפיין אופנתי מטשטש את הסבל. נכון לעכשיו סיינט לבנט והודה קטאן לא הגיבו באופן פומבי לביקורת והפוסט עם התגובה מצד אבו תוהה הוסר מהאינסטגרם.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו