החברה שכרה את שירותיה של נועה קירל - והלקוחות זועמים: "שיחזירו לנו כסף"

חברת "אמריקן לייזר" פשטה את הרגל והותירה מאחור לקוחות קירחים מכל הכיוונים - כמעט • אחרי שנועה קירל נבחרה להיות פרזנטורית, מי שהפסידו כסף זועמים: "היו צריכים להשקיע בנו ולא בקמפיין"

נועה קירל בהופעה. צילום: קוקו

רשת אמריקן לייזר קרסה וגרמה לצרכנים רבים לאבד את כספם, סכומים אשר הגיעו לעיתים לאלפי שקלים. החברה, אשר פעלה בשיטה שיווקית של הבטחה להסרת שיער לכל החיים, נקלעה לחובות בהיקף של למעלה מ-110 מיליון שקל, כאשר בחודש אוקטובר האחרון דווח כי חברת "קייר" שירותי רפואה תרכוש את החברה תמורת שבעה מיליון שקלים.

לאחרונה דווח כי רשת אמריקן לייזר החדשה בחרה בנועה קירל, שתשמש כשגרירה של הרשת ותרוויח סכומים שמוערכים במיליוני שקלים. מהלך זה הצליח להכעיס חלק מלקוחות הרשת בעבר, לאחר שכספם וכספן ירד לטימיון, כאשר הרשת בחרה לצאת עם קמפיין ראוותני בהשקעה גדולה.

נועה קירל לאמריקן לייזר. בהקשעה של מיליונים, צילום: משרד פרסום D-SAY

"רכשתי טיפולים בשנת 2019", סיפרה לקוחה ששוחחה עם "ישראל היום". "ביצעתי מספר טיפולים ונותרו לי נוספים, לאחר שקיבלתי הבטחה שמדובר בטיפולים לכל החיים. במשך התקופה הזו הייתה קורונה ודחו לי הטיפולים, פרצה המלחמה ואז הם פשטו את הרגל. מה שהוצע לי במסגרת ההסכם להמשיך את הטיפולים לאחר רכישת 'קייר', אך התבקשתי הוסיף כסף. אני חושבת שאת הכסף שהשקיעו בקמפיין, היו צריכים להשקיע בלקוחות".

לקוחה אחרת סיפרה: "הזמנתי טיפולי לייזר ושנה לאחר מכן הם קרסו. יש לציין שגם הייתי בהריון ולכן לא היה באפשרותי להגיע. זה מקומם שלא היה פיצוי ועכשיו אני צריכה לשלם על המשך הטיפולים".

סניף של אמריקן לייזר. הלקוחות זועמות וזועמים, צילום: יהושע יוסף

נדגיש כי החברה החדשה היא בבעלות "קייר" ולכן היא אינה אחראית על כל החובות של אמריקן לייזר בבעלות הקודמת. במסגרת הסדר בבית המשפט לאחר רכישת החברה, הוחלט כי לקוחות החברה בבעלות הקודמות יוכלו לקבל טיפולים בהנחה לפי הגדרות ספצפיות. לקוחות אמריקן לייזר הישנה שטרם עברו 12 טיפולים, זכאים להשלמת מספר הטיפולים ל-12 בהשתתפות של 3 אחוזים ממחיר המחירון עבור כל טיפול השלמה.

כך למשל, לקוח של אמריקן לייזר אשר רכש טיפולים עד חמש שנים לפני סגירת החברה ומחיר המחירון של החבילה היה 1,000 שקלים ל-12 טיפולים, ובפועל הוא שילם 700 שקלים. לקוח זה ישלם עבור כל טיפול 30 שקלים, כלומר 3 אחוזים ממחיר המחירון. לקוח זה יהיה זכאי לשני טיפולים בסכום זה במידה ועשה 10 טיפולים.
לקוח אשר רכש לפני 2019 למשל, יוכל לרכוש עד חמישה טיפולים בכפוף להשתתפות בסכום המהווה שיעור של 7 אחוזים מהמחירון.

דף חדש?, צילום: גטי אימג'ס

בראיון עם צח הררי, מנכ"ל משותף של חברת "קייר שירותי רפואה", הוא התייחס לטענות של הצרכנים ולבחירה בקירל כפרזנטורית. "זה מאד מצער מה שקרה עם אמריקן לייזר. זו היתה חברה עם פוטנציאל אדיר, ריסה אדירה ומותג אדיר, שנהנה שנים מלקוחות רבים ומידע בטיפול של הסרת שיער והסרת משקפיים בלייזר.

"הבעיה עם החבר'ה הקודמים הייתה שהם מכרו טיפולים בלי הגבלה משום סוג, לא בכמות ולא בזמן. זה מודל שלא יכול להתקיים בשום מקום בעולם. אף סכום לא יוכל לעמוד בדבר הזה ולכן הם קרסו. הם פשטו רגל ואנחנו זה לא הם. באנו להציל את הרשת והצלנו המון אנשים.

"השקענו כסף חדש להצלת האנשים המסכנים שנפגעו  - עד היום השקענו כמעט 20 מיליון שקלים ברשת. השקענו שבעה מיליון שקלים בזכויות ובנוסף חידשנו את החדרים והשקענו במערכת מחשוב מתקדמות. עשינו הסדר הלקוחות שנפגעו, במיוחד אלה שקנו טיפולים בשנים האחרונות , יקבלו סיבסוד משמעותי.

"מבחינת המותגים של אמריקן לייזר ושל קייר, אלה שני מותגים נפרדים. אנחנו מנסים לשקם את החברה הזו כמותג נפרד, ויש הפרדה תאגידית מוחלטת בין שתי החברות האלה. אנחנו הבעלים אמנם, אבל יש לנו מוצרים שונים ויש לנו תוכניות להתרחבות ולהעמקת הפעילות של אמריקן לייזר. זה מותג אדיר בשוק הישראלי ובתחום טיפולי הלייזר בישראל. אנחנו מאמינים שנוכל לתת שירות טוב לכל הלקוחות, כולל הלקוחות הישנים".

צח הררי, מנכ"ל שותף "קייר", צילום: באדיבות המצולם

מדוע בחרתם בנועה קירל להוביל את הקמפיין?

"אנחנו מצטרפים עכשיו את נועה קירל משום שהיא מותג על בתחום הזמרה והיא פונה לצעירים. אנחנו מאמינים שזה הכי מתאים לחבר אותה לאמריקן לייזר, שיהיה מותג על בתחום השירותים האסתטיים. עשינו סקרים ואמריקן לייזר הוא מותג מוביל בתחום הסרת המשקפיים בלייזר, והסרת שיער בלייזר בקרב צעירים.

אתה מבין את הביקורת מצד לקוחות העבר לפיה אתם אתם מציעים לקירל שכר של מיליוני שקלים, בעוד שהרבה לקוחות נפגעו?

"הלוואי שאני הייתי מרוויח מיליון שקל לשנה, אבל לצערי נועה קירל הרבה יותר מוכשרת ממני. ככה זה עם פרזנטורים. אנחנו לא נוכל לסבסד את הלקוחות מהעבר אם לא נביא לקוחות חדשים. כשהם יגיעו, נמכור להם בהגינות וניתן להם איכות. נדאג שהם יהיו מרוצים על מנת לבנות עסק לטווח ארוך".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר