בגלל רבלון: המיליונר היהודי הסתבך ומכר יצירות אמנות של פיקאסו ואנדי וורהול כדי להחזיר חובות

במשך שנים ארוכות רון פרלמן נחשב לאיש העשיר ביותר באמריקה, עד שהצרות הכלכליות החלו להכות בענקית הקוסמטיקה שבבעלותו • מסמכים חדשים חושפים רשימת ארוכה של יצירות אמנות שמכר בשווי של 963 מיליון דולר

רבלון. צילום: רויטרס

המיליונר היהודי והבעלים לשעבר של מותג הקוסמטיקה הבינלאומי רבלון, רון פרלמן, הסתבך כלכלית לאחר שמניות רבלון שבהן השתמש כביטחונות להלוואות מהבנקים, כולל דויטשה בנק, נפלו, כך דווח בבלומברג.

פרלמן, שבעבר הוכרז כאיש העשיר ביותר באמריקה, היה ידוע כמי שמוכר אמנות בשנים האחרונות, אך ההגשה מתביעה ארוכת שנים בבית המשפט לביטוח היא הפעם הראשונה בה רשימת כל 71 היצירות אותן מכר, פורסמה לציבור.

הרשימה כוללת את כל היוצרים המפורסמים ביותר של המאה ה-20, ביניהם: פאבלו פיקאסו, אנדי וורהול, ג'קסון פולוק וז'אן מישל בסקיאט.

מכירת אוסף האמנות שלו הכניסה לו 963 מיליון דולר בין השנים 2020 עד 2022, אם כי מעט מהכסף הלך לכיסו, שכן הוא נאלץ להחזיר 910 מיליון דולר לנושים.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by The Real Deal (@therealdeal)

חיסול אוסף האמנות הגיע לאחר שמניות רבלון, חברת הקוסמטיקה שרכש ב-1.74 מיליארד דולר בשנת 1985, איבדו יותר ממחצית מערכן כאשר מגפת הקורונה החלה להכות בשווקים בתחילת 2020.  במקביל נאלצה ענקית הקוסמטיקה להתמודד עם תחרות הגוברות בשוק הקוסמטיקה מצד חברות חדשות של סלבריטאיות כמו קיילי ג'נר.

רבים מהפריטים שמכר פרלמן נמכרו במכירה פומבית של סותביס, בעוד שאחרים עברו בעסקאות פרטיות. כמו כן פרלמן נאלץ למכור את היאכטה שהייתה בבעלותו ודירת היוקרה בניו יורק. 

רבלון הגיש בקשה לפשיטת רגל ביוני 2022 ושנה לאחר מכן נחלצה מהצרות הכלכליות תחת בעלים חדשים הכוללים בכירים לשעבר בספורה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר