המניקוריסטית מסירה את לק הג'ל רק עם מכשירים? זו טעות קשה

הרבה נשים מכירות את המצב שבו הציפורניים מתחילות להיחלש, להתפצל, להישבר ולא להתארך, באופן שאפילו מריחת לק או לק ג'ל כבר לא תעזור לייצר מראה מטופח • מה עושים, ואיך זה קשור לתזונה שלנו?

מניקור. למצולמות אין קשר לכתבה, צילום: לירון מולדובן

כולנו שואפות לציפורניים יפות ומטופחות, ולראיה, עסקי טיפוח הציפורניים מצליחים ביותר. הבעיה מתחילה כשהציפורניים מתחילות להיחלש, להתפצל, להישבר ולא להתארך, באופן שאפילו מריחת לק או לק ג'ל כבר לא תעזור לנו לייצר מראה מטופח.

הפרדוקס הוא שלפעמים דווקא אותה שגרת טיפוח נפוצה של מריחת לק ג'ל, אחראית בחלק מהמקרים להיחלשות הציפורניים. "חשוב להבין שהריצה אחרי לק ג'ל שמחזיק מעמד כמה שיותר זמן עלולה לגרום לנזקים עצומים לציפורן", אומרת יוליה גל, מייסדת רשת "יוליה" ובתי ספר למקצועות היופי. "יש לא מעט מניקוריסטיות שרוכשות מוצרים בעלי אקספרס, שלא קיבלו אישור של משרד הבריאות. הם מחזיקים מעמד חודש כי חומר הבסיס שלהם הוא כמו צמנט (מלט). תופעות הלוואי מתחילות מאקזמות ופטריות, ומגיעות להתייבשות של הציפורן עד כדי התנתקותה מהעור".

"בעיקרון, כל טיפול לק ג'ל פוגע בציפורן, כי החומר עצמו לא מיטיב איתה וגם בשל ייבושו בעזרת מנורת UV", מסבירה גל. "פגיעה נוספת עלולה להיות מפעולת השיוף להורדת הלק, שיש שעושות אותה באמצעות משייף חשמלי באופן מהיר ואגרסיבי, דבר שפוגע בציפורן ומדקק אותה. הדרך הנכונה להורדת לק ג'ל היא להשאיר ממנו שכבה דקיקה על הציפורן ולהורידה בצמר גפן טבול באציטון שעוטפים עם נייר כסף".

עדיף לא להשתמש במכשירים. למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: אורן בן חקון

"פעולה נוספת שפוגעת בציפורניים היא 'מניקור מכשירים', טיפול מניקור שמתבצע במכשירים חשמליים וגורם לעיתים קרובות לפגיעה במבנה הציפורן ואף ליצירת גבעות במבנה שלה. הבעיה הזו הולידה טיפול המכונה מבנה אנטומי שנועד ליישר את הגבעות הללו באמצעות חומרי בנייה, כדי לאפשר את מריחת הג'ל מעליו. הבעיה שמדובר בחומר כימי נוסף ששמים על הציפורן לפני החומר הכימי השני, וברור שגם זה מזיק לציפורן לטווח ארוך", אומרת גל.

"באופן אישי, אני ממליצה לא לעשות לק ג'ל, ואם כן אז רק עם חומרים שעברו אישור של משרד הבריאות", היא אומרת. "אנחנו מעודדים את הלקוחות לחזור למריחת לק רגילה שמחזיקה חמישה ימים עד שבוע".

ומה באשר לציפורניים שכבר נחלשו ונשברו? על כך אומרת גל כי "אין ברירה אלא לקצר אותן, ופעם בשבוע לשייף ולמרוח מחזק ציפורניים. יש למרוח מדי יום שכבה נוספת של מחזק, ופעם בשבוע להסיר את הכל ולהתחיל מחדש עם שיוף הציפורן ומריחת שכבת מחזק חדשה. אם יש כתמים על הציפורן, אין ברירה אלא לאפשר לה לנשום ללא לק, ולחכות עד שתהיה גדילה חדשה".

הגורמים הפנימיים

חוזקן של הציפורניים אינו מושפע רק מטיפולים חיצוניים. "הסיבות העיקריות לציפורניים דקות, שבירות וחסרות ברק, הן תזונה לקויה וחשיפה לחומרי ניקוי", מסבירה הנטורופתית יוכי עזיז. "ציפורן בריאה שהמקבלת כמות מספקת של אבני יסוד, תהיה דקה, חלקה, אלסטית, קמורה ובעלת ברק, וכל שינוי במראה או במרקם הציפורן עשוי להצביע על בעיה כלשהי".

יכול להיות שהמקור לציפורניים חלשות מגיע מחוסרים תזונתיים, צילום: GETTY

"תזונה לקויה תגרום לחסרים תזונתיים כגון: סידן, אבץ, מחסור בוויטמיני B, ביוטין ועוד, החיוניים לבריאות הציפורניים, השיער והעור. הציפורניים בנויות בעיקר מקראטין, שהוא חלבון המחזק את הציפורניים ושומר על שלמותן, ומסידן, שהינו מינרל החיוני לתפקודים רבים בגוף ובהם בניית עצמות ושיניים, ואחד התסמינים השכיחים למחסור בסידן הוא ציפורניים חלשות, שבירות וסדוקות. גם אבץ הינו מינרל החיוני לבריאותנו, הוא ממלא תפקיד חשוב בייצור חלבונים ובריפוי פצעים, ובכך שומר על מראה בריא של הציפורניים, העור והשיער", מוסיפה עזיז.

השאיפה היא לצרוך כמות מספקת של סידן ואבץ מהמזון, ורק כשהדבר לא ניתן, רצוי להיעזר בתוספי תזונה המכילים סידן ואבץ. "המקור העיקרי לאספקת סידן הוא מזונות כגון עלי תרד, ברוקולי, טחינה, סרדינים ומוצרי חלב המועשרים בסידן. אבץ נמצא במקורות תזונתיים רבים כמו קטניות - חומוס, עדשים, שעועית, טחינה, גרעיני חמניה, גרעיני דלעת ועוד", אומרת עזיז.

היא מוסיפה: "אם אתם סובלים מציפורניים שבירות במיוחד, אפשר לשקול להגביר את הצריכה של קומפלקס ויטמיני B, ובמיוחד ביוטין, המשמש כקו-אנזים בתהליכים שונים בגוף. מחסור בביוטין עשוי לגרום לעור יבש ולציפורניים שבירות. את הביוטין ניתן למצוא במזונות כגון כבד, שמרים ובחלמון הביצה".

טיפ ביתי לחיזוק הציפורניים שמעניקה עזיז הוא שימוש בשמן זית ומיץ לימון. "לשמן זית תכונות מועילות לגוף, לעור ולשיער שלנו, וגם לציפורניים הוא מעניק בוסט של לחות ובריאות, שכן חומצות השומן ונוגדי החמצון הקיימים בו מהווים חומרי הזנה מצוינים לציפורניים. מומלץ לטבול את הציפורניים למשך 10 דקות בצלוחית שמן זית בטמפרטורת החדר, שלהם הוספנו מעט מיץ לימון, ולאחר מכן, לנגב במגבת יבשה ורכה", אומרת עזיז.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר