מטוס של חברת אמריקן איירליינס | צילום: רויטרס

בטיסה לא סיפקו אוכל כשר: נוסעים פוצו בשל "סבל רגשי"

נוסע מניו יורק לסאן פאולו גילה שלא קיבל אוכל כשר למרות ההתחייבות של חברת אמריקן ארליינס – ונאלץ לצום במשך עשר שעות • נוסע אחר צם במשך תשע שעות בנסיבות דומות • בביהמ"ש בברזיל נקבע שהשניים יפוצו

שני נוסעים פוצו על ידי חברת התעופה אמריקן איירליינס בסכום של כ-1,700 דולרים כל אחד, לאחר שהובטח להם שיקבלו אוכל כשר במהלך טיסה, ולבסוף לא קיבלו את האוכל ונאלצו לצום. שופט בברזיל קבע כי החברה לא סיפקה את השירותים שהבטיחה להעניק, ולכן עליה לפצות את שני הנוסעים. אחד הנוסעים נסע ללא אוכל במשך 10 שעות במהלך טיסה מניו יורק לסאו פאולו, והשני צם במשך תשע שעות במהלך שתי טיסות – ממדריד לפילדלפיה ומשיקגו ללונדון.

מבצעים על נופשונים בארץ ובחו"ל

באתר JTA צויין כי חברות התעופה אינן מחויבות על פי חוק לספק מזון כלשהו, אך הן בארה"ב והן בברזיל חוקי הגנת הצרכן יכולים להוביל לתביעה נגד ספקי שירות ברגע שהתחייבו לספק מוצר מסוים. אמריקן איירליינס מציעה לנוסעים לרכוש אוכל כשר, אך באותיות הקטנות נכתב שנוסעים מברזיל יכולים לקבל אוכל כשר רק אם הם יוצאים מסאו פאולו או מריו דה ז'נרו.

השופט חוסה מרקוס מרונה כתב בפסק דינו כי חברת התעופה התחייבה לספק אוכל כשר לאחד הנוסעים אך בפועל במהלך הטיסה לא הוגש לו אוכל, והוא נאלץ להישאר בצום במשך עשר שעות טיסה. לכן, מבחינת השופט יש "נזק מוסרי" שנגרם לתובע והם אלו שאחראים לצום הכפוי במהלך הטיסה. גם במקרה השני, מצא השופט שחברת התעופה לא סיפקה שירותים וגרמה סבל רגשי לנוסעים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...