"הקאנו קצת בפה": ליאור שליין הודה שערך ברית מילה לבנו - ועורר זעם כבד

חרף העובדה ששליין מגדיר עצמו כאתיאיסט והתנגד בעבר לטקס ברית המילה, ברגע האמת הוא מל את בנו • "לי לא הייתה דילמה", אמר ב"עובדה" • כשכתב על הנושא בקצרה בפייסבוק, חולל סערה: "חילוני אתיאיסט ונאור, והדבר הראשון שהוא עושה זה לחתוך את הילד"

מרב מיכאלי וליאור שליין, צילום: מארק ישראל סלם

מילה של אבא: ימים ספורים לאחר שליאור שליין הודה בתוכנית "עובדה", שהוקדשה ללידת בנו אורי, כי ערך לו ברית מילה, למרות התנגדות פומבית שהביע לתהליך בעבר, שב שליין ומתייחס לנושא בקצרה, דבר שהצליח לעורר את זעם הגולשים.

ביום חמישי האחרון שודרה תוכנית "עובדה", ובמסגרתה אמר שליין כי החליט לערוך ברית מילה לבנו. "מהרגע שהוא נולד אנשים כתבו לי 'שלא תעז', כי חילוני ואתיאיסט וכל הדברים האלו, וגם נגד הממסד וזה נכון", אמר שליין, "עכשיו אורי עוד לא עונה בשלב הזה, אם הוא כן רוצה או לא רוצה, אבל צריך לקבל החלטה.

"למרב הייתה דילמה, לי לא הייתה דילמה. אני... יש אג'נדה והכל בסדר. גם לא עשינו טקס עם רב ודג מלוח ונשיקה. זה לא היה. השונות הפיזית, ובפרט באיבר הזה, היא לא טובה לדעתי. לי יש את הזיכרון החושי של איך זה להיכנס למלתחות בנים, ואני לא בעד שונות באזור הספציפי הזה", ניסה להסביר את עמדתו בתוכנית.

ליאור שליין ב"גב האומה" // צילום מסך, צילום: צילום מסך

כעת, במסגרת קידום ספרו החדש, "המדריך לישראלי המתחיל", הוא שב והזכיר את הסוגיה והצליח לעורר את זעמם של הגולשים. "אורי, הבן האהוב של מרב ושלי, נולד בארצות הברית", כתב שליין בפוסט שהעלה לפייסבוק, שבו הוא מצולם עם אורי הקטן. "לפני שהגענו לישראל הסברתי לו לקראת מה הוא הולך: ברית המילה ומערכת החינוך, השירות בצה"ל והטיול אחרי צבא, יוקר המחיה והאוברדראפט הנצחי, מזרחים ואשכנזים, חילונים ודתיים, יהודים וערבים, ואיך לבחור בת זוג וכמה חשובים החבר'ה, ולמה דברים מקולקלים במדינה שלנו ובכל זאת לא היינו מחליפים אותה בשום מקום אחר".

הגולשים התעניינו פחות בלינק הרכישה לספר ויותר בסוגיית ברית המילה שעבר אורי, והתגובות הזועמות והביקורתיות החלו להצטבר בפוסט. "למה זה טוב ברית מילה", נכתב בתגובה שחזרה על עצמה שוב ושוב. "לבצע ברית מילה באופן גורף בעידן של רפואה מתקדמת זה כמו לבצע כריתת שד באופן גורף בגיל ינקות. ולגבי אסתטיקה, בואו נשאיר את עניין ניתוחים הפלסטיים לאדם עצמו. יגדל ויחליט", כתב גולש נוסף.

"חילוני אתיאיסט ונאור והדבר הראשון שהוא עושה זה לחתוך את הילד. הקאנו קצת בפה", כתב אחד הגולשים. "אתיאיסטים פרוגרסיביים שמביאים ילדים בגיל מבוגר ובוחרים למול אותם - הכי גרועים בעיניי", הוסיף מתנגד נוסף לברית המילה, "אני בטוח שתסתדר מצוין בלי עוקב שלי ועם פחות קונה אחד לספר, ועם חיבוק גדול מהאורתודוקסים ומהשמרנים לסוגיהם, אבל אני משוכנע שהיסטורית, הימרת על הסוס הלא נכון. כבר היום אפשר להסתדר מצוין בישראל מבלי למול ילדים, ובעתיד, לשם הדברים הולכים. מילות בכפייה זה העבר, לא העתיד".

"אני מתה עליך", הוסיפה גולשת אחרת, "אבל נראה לי כל כך צבוע שנים לנאום על אג'נדה מסוימת, ואז ביום הדין להחליט משהו אחר ממה שאתה נואם עליו כל השנים, ואני מתכוונת לברית מילה למי שלא הבין", כתבה. "חבל מאוד על ההחלטה לחתוך לו", נכתב בתגובה ביקורתית נוספת, "בוודאי לא הייתי ממליצה לאף אחד על 'ספר' שבו נכתב שחלק מה'הוויה' של להיות ישראלי זה לפגוע בתינוק קטן וחסר ישע. פגיעה כפולה, גם הכאב העצום ברגע הניתוח וגם בבגרות מניעת ההנאה המינית כפי שהיא אמורה להיות".

"היה מאוד מאכזב לגלות שבחרת לעשות לאורי ברית מילה. יכולה לקבל שיש אנשים שעבורם שיקול אחר לא קיים, אבל אתה, החילוני שהטפת נגד. כל התדמית שלך התנפצה לרסיסים עבורי, ופשוט לא מעניין יותר מה יש לך לומר", סיכמה בזעם גולשת.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר