סוף לפייק: אתר הכרויות חדש לא יאפשר שימוש בפרופילים המזוייפים

לא מעט נשים קיבלו פעם הצעה באתר הכרויות מ"דוב היערות" או "קרבי 99", או לחילופין גילו שבן ה-40 הנחמד הפך בן לילה לקשיש בן 70 • אתר בשם "הבאר" דורש תעודת זהות, תמונת פרופיל עדכנית – ושם אמיתי, כתנאי לחיפוש בן או בת זוג • "אצלנו אין תמונות פרופיל שהן לא אמיתיות, אין פרטים שקריים ואין שמות בדויים", מצהירה רחלי הומינר

הכרויות בסלולר, צילום: גטי אימג'יס

ברשת אפשר למצוא הכול, כולל כמובן אהבה וזוגיות. אבל אפשר גם למצוא בה הונאות, שקרים ואפילו הטרדות, והכל בחסות האנונימיות שמספקים אתרים רבים. העובדה שברשת כל אחד יכול להיות מי שבא לו, הופכת את המרחב המקוון למרחב לא בטוח שמלא בטיפוסים מפוקפקים. "הבּאֵר", אתר היכרויות חדש למגזר הדתי על כל גווניו, כולל מסורתיים ודתל"שים מציע פתרון לבעיה: אתר שההרשמה אליו מותנית בהצגת תעודת זהות.

מבצעים מעולים במסעדות בכל הארץ

רחלי הומינר, מקימת האתר, מסבירה מה עומד מאחורי המיזם: "אני עוסקת בשידוכים כבר הרבה שנים, זה נושא שקרוב לליבי וכבר זכיתי להפגיש הרבה זוגות שהתחתנו. במהלך השנים נתקלתי בהמון סיפורים של נשים וגברים שגרמו לי להבין שיש בעיה אמיתית בפורמט הנוכחי של אתרי ההיכרויות. בחורה אחת סיפרה לי, למשל, על מישהו שבזמן שהם התכתבו אמר לה שהוא בן 40, וכשהוא הגיע לדייט, התברר שהוא בכלל בן 58. יש גם המון מקרים של אנשים שמציגים את עצמם כרווקים, כשהם בכלל גרושים, שלא לדבר על מקרים שבהם התברר שמי שהציג את עצמו כגרוש – התגלה בסופו של דבר כאדם נשוי. התחושה היא שאתה חשוף ונמצא במרחב לא מוגן. הרבה אמרו לי שהם לא נכנסים יותר לשום אתר היכרויות, כי הם כבר מיואשים".

צוות האתר החדש, צילום: ברוך גרינברג

ומהייאוש צמח דווקא פתרון מהפכני ויעיל: "כל זה גרם לי להבין שצריך אתר הכרויות למגזר הדתי על כל גווניו, שהציר המרכזי שלו זה אמת. בלי הסתרות ובלי פרטים ושמות בדויים. אתר עם שם אמיתי, גיל מדויק, וסטטוס משפחתי נכון. הבנו שהדרך היחידה לעשות את זה היא על ידי תעודת זהות. אנחנו האתר היחיד שמאמת את הפרטים האלו ולא מוותר על זה. בכל אתר אחר אפשר להירשם, להכניס את הפרטים הרצויים, מספיק להכניס פרטי כרטיס אשראי וזהו. אצלנו קודם כל עוברים תהליך של אימות נתונים".

"הבּאֵר" מציע שני מסלולי היכרות: מסלול "צלילה חופשית", שבו תהליך ההיכרות הוא עצמאי, כפי שמקובל באתרי ההיכרויות, ומסלול "ממעמקים", שמציע שירות מיוחד וייחודי – ליווי של שדכן או שדכנית מחברי לבבות ממאגר של שדכנים נבחרים ומקצועיים, שמלווים את הנרשם במהלך הדרך שלו אל החופה, שירות ייחודי שלא קיים בשום אתר הכרויות אחר. "ככה יש אבא ואמא לאתר", מסבירה רחלי את הרציונל שמאחורי תהליך הליווי, "הנרשמים לא מגששים באפלה אלא נמצאים תמיד בקשר עם גורם רציני שתומך, מעודד ומחבר. אפשר לפנות לשדכנים בשאלות לגבי מועמדים פוטנציאליים. יש עם מי לדבר ולהתייעץ".

כחלק מתהליך האימות של פרטי המשודכים הפוטנציאליים, לקחו ברצינות באתר גם את הנושא הרגיש של תמונת הפרופיל. "יש אתרים שבהם האדם שנרשם יכול לשים גם תמונה מלפני עשר שנים או יותר או תמונה שהיא בכלל לא של אותו אדם", אומרת הומינר, "אבל אצלנו זה לא עובד ככה. מי שנרשם לאתר צריך להעלות לפרופיל שלו תמונה שתהיה איכותית, מייצגת, ומחצי השנה האחרונה. תמונה עדכנית זה חלק מהשיח שאנחנו מקדמים, וגם זה תורם לתחושת המוגנות. אצלנו אין תמונות פרופיל שהן לא אמיתיות, אין פרטים שקריים ואין שמות בדויים. אין 'דוב היערות', 'חסמבה' 'קרבי 99' ועוד, ויש את שם האדם האמיתי".

רחלי הומינר, צילום: סתיו לימואי

"נכון, אנחנו גם מקבלים ביקורת על הנושא הזה של אימות הפרטים באמצעות תעודת זהות, אבל אנחנו לא מתרגשים מזה, כי לצד זה אנחנו מקבלים מאות תגובות של נשים וגברים שאומרים שעכשיו הם יכולים להרגיש מוגנות ובטיחות. בנינו מקום שמזמין מפגש אחר, שיש בו הזדמנות, שיש בו השתקפות פנים בפנים. מקום שהוא מרחב מוגן בשביל כל מי שמחפש זוגיות ולא רוצה להיפגע. חשבנו עליכם ועליכן הרבה. יצרנו מקום שיעניק הזדמנות לטוב שמגיע לכם".

את האתר הקדישה רחלי לעילוי נשמת אחותה אודליה ז"ל, שנושא השידוכים היה קרוב לליבה, והיא מאמינה שאחותה תהפוך "עולמות בשמיים, כדי שכל אחד שנכנס, גם ייצא בלב שמח ויקים את ביתו". ניתן להיכנס לאתר ההכרויות בכתובת: https://habeer.co.il/

ואם שאלתם למה "הבּאֵר", לרחלי יש תשובה: "אבותינו ואמותינו נפגשו על שפת הבאר. שם התחילו הזיווגים הכי טובים לאומה. באר הוא מקום של מים חיים טהורים וזורמים מקום של מפגש, וככה אנחנו רוצים שהאתר שלנו יהיה, חי, זורם וטהור – ומוביל לשידוכים הכי טובים שיש".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר