עשרות ישיבות ומוסדות הודיעו כי ימשיכו בסירוב לתרום דם, כל עוד לא ישונו בחזרה טפסי מד"א

כ-40 ישיבות ומוסדות בציונות הדתית ומספר יישובים הודיעו למד"א כי ישובו לתרום דם מייד כשיוחזרו הטפסים המקוריים, שבהם נכתבו המונחים "אב" ו"אם" במקום "הורה 1" ו"הורה 2" • ביישוב עלי בוטלה התרמת דם שהייתה אמורה להתקיים בסוף השבוע

התרמות דם, צילום: אורן בן חקון

נמשכת מחאת הישיבות כנגד שינוי טפסי התרמות הדם במד"א. ארבעים ישיבות ומוסדות, בהם אלפי תלמידים, הודיעו למד"א כי תלמידיהם ישובו לתרום דם, רק שהטפסים המקוריים ישובו. בשלב זה מד"א מסרב להשיב את "ארץ מוצא אב" ו"ארץ מוצא אם" לטפסי התרמת הדם ובמקום זה מופיע "הורה 1" ו-"הורה 2".

כל המבצעים וההנחות ליום כיף מושלם בירושלים - ממש כאן!

בין המוסדות שהצטרפו למחאה נמצאות ישיבות בכירות בציונות הדתית, חלקם עם מאות תלמידים. ברשימת הישיבות ניתן למצוא את ישיבת מעלה אדומים, ישיבת שבי חברון, ישיבת ההסדר באילת, ישיבת ההסדר בבית שאן, ישיבת איתמר, ישיבת שדרות, ישיבת אולגה, ישיבת שדמות מחולה, ישיבת אלון מורה, ישיבת הכותל, ישיבת עטרת כהנים, מכינת עלי, ישיבת הר המור, ישיבת ניר בקרית ארבע, ישיבת אור וישועה, ישיבת מעלה אליהו, ועוד ישיבות רבות נוספות.

מדובר באלפי תלמידים, צוותי הוראה ואנשים נוספים שקשורים לישיבות אלו, אשר נמנעים כחודשיים מלתרום דם בעקבות שינוי הטפסים שנעשה בלחצים מצד ארגונים רדיקלים. עד כה נהנו במד"א מהאפשרות להגיע למוסד או ישיבה וכך להתרים כמות גדולה של אנשים בזמן קצר, דבר שלא מתאפשר כעת. בישיבות מדגישים כי הם ישמחו לחזור ולתרום דם כבעבר, וזאת ברגע שהטפסים יוחזרו למצבם הקודם, והכל תלוי בהחלטה פשוטה של ארגון מד"א.

אחד ממובילי המחאה הסביר "אנחנו עומדים על זכותנו, להמשיך ולתרום דם, כפי שחונכנו לנתינה ותרומה, מבלי שיחנכו אותנו מחדש. מנצלים את התרומה שלנו להחדרת אג'נדות רדיקליות ופרוגרסיביות. לא יתכן שינצלו את הנתינה שלנו לקידום אג'נדות זרות. בע"ה נשוב לתרום בקרוב בטפסים המקוריים שבהם תרמנו שנים", הוסיף.

כאמור בשבוע שעבר הוציאו ישיבת "מדברה כעדן" שבמצפה רמון, מכתב למנכ"ל מד"א בו הם מוחים כך שלא הוחזרו "ארץ מוצא אב" ארץ מוצא אם" לטפסי תרומת הדם. במכתב ציינו כי היה ניסיון לנהל שיח עם גורמים בכירים בארגון על החזרת הטפסים שבמהלכה הובטח לישיבה שהטפסים הקודמים יוחזרו. עד כה במד"א מסרבים להחזיר את ה"אב" וה"אם" לטפסים, הבענו את רצוננו הכן והעמוק להמשיך ולתרום, אך אנחנו מאמינים ומחנכים לכך שמשפחה זה אבא ואמא ועל הערך היסודי הזה, לנו ולכל עמ"י, לא נוכל לוותר. לכן ביקשנו מכם להחזיר את הטופס הקודם בו מעוניינים חלק גדול מאוד מהתורמים" נכתב במכתב שנשלח למנכ"ל מד"א.

בהמשך המכתב ציינו צוות ישיבת מדברה כעדן כי "אנחנו מעוניינים מאוד לחזור ולתרום דם כפי שתרמנו במשך שנים רבות, אך לא נשלם את המחיר של חינוך מחדש. לכן אנחנו מודיעים לכם בכאב רב כי לא נוכל לתרום בינתיים ונלחם על זכותנו לתרום דם באופן שאינו מנוגד לאמונתנו וערכינו ואנו בטוחים כי בדברים אלו אנו משמשים פה לרבים".

במקביל לפרסום רשימת הישיבות, בוטלה בשבוע שעבר התרמת דם בישוב עלי. בהודעה שנשלחה בקבוצה של הישוב נכתב כי בהמלצת אחד מהרבנים המקומיים, התרמת הדם שהייתה אמורה להתקיים בישוב בוטלה. גורמים בישוב מספרים כי גם זה חלק מהמאבק נגד מד"א בעקבות שינוי הטפסים המדוברים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר