נחיתה רכה: אפליקציה חדשה תשדך בין מנטורים לעולים חדשים

האפליקציה של הסוכנות היהודית תשדך על בסיס התאמה אישית בין מנטורים ישראלים לבין עולים חדשים • המטרה היא לסייע להם במהלך קליטתם בארץ • יו"ר הסוכנות היהודית בפועל יעקב חגואל: "יעניק תחושה של משפחה"

עולים חדשים מגיעים לישראל (ארכיון) // צילום: יוסי זליגר

"מאץ' לכל עולה": אפליקציה חדשה של משרד העלייה והקליטה והסוכנות היהודית תשדך על בסיס התאמה אישית בין מנטורים ישראלים לבין עולים חדשים, כדי לסייע להם לקראת עלייתם ובמהלך קליטתם בישראל.

המיזם יוצג בחבר הנאמנים של הסוכנות היהודית, המתכנס השבוע בהשתתפות שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו-שטה, יו"ר הסוכנות היהודית בפועל יעקב חגואל ומאות מנהיגי קהילות.

שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו-שטה // צילום: אורן בן חקון, צילום: אורן בן חקון

שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו-שטה, אמרה: "אנו ממשיכים לפעול למען העולים. חיבור בין עולים חדשים ל'חונכים' ותיקים, המתגוררים בישראל, הוא מפתח מרכזי לקליטת טובה ומוצלחת ויקל מאוד את תהליך העלייה של העולים החדשים. תהליך הקליטה רצוף מטבעו קשיים, והיום אנחנו מעניקים לעולים ולעולות כלי נוסף שיקל עליהם ויסייע להם בעלייה ובקליטה מוצלחות בישראל".

היו"ר בפועל של הסוכנות היהודית, יעקב חגואל, אמר: "כמו בכל תחום בחיים, שבו אנחנו פועלים היום במרחב הדיגיטלי ונועצים בחברים, כך גם בעלייה לישראל. העלייה מלווה בשאלות ובהתלבטויות יומיומיות, ואין דבר מחמם את הלב כמו חונך אישי שמסייע לך בזמן אמת. החונכים הישראלים יעניקו לעולים החדשים תחושה של משפחה ויזכירו להם שהם לא לבד מהצעד הראשון בישראל".

יעקב חגואל עם עולים חדשים (ארכיון) // צילום: סבטלנה סורוקה,

המיזם יוצג על ידי מנכ״לית הסוכנות היהודית, אמירה אהרונוביץ, בחבר הנאמנים של הסוכנות היהודית, שייערך השבוע באופן וירטואלי בהשתתפות מאות מנהיגי קהילות יהודיות. עשרות אלפי עולים מכל רחבי העולם מגיעים מדי שנה לישראל ותורמים לרפואה, למדע, לביטחון, לתרבות ולספורט. האפליקציה החדשה, שמפתחים במשרד העלייה והקליטה והסוכנות היהודית, תשדך על בסיס התאמה אישית בין עולים חדשים דוברי שפות שונות לבין מנטורים ישראלים מרחבי הארץ, אשר יתרמו מניסיון החיים האישי שלהם כדי לחנוך את העולים ולתת להם עצות ותמיכה חברתית לקראת העלייה לישראל ובמהלך קליטתם בארץ. 

ההתאמה בין העולים החדשים לבין המנטורים הישראלים תתבצע עוד לפני הגעתם של העולים לישראל, באמצעות הפלטפורמה הדיגיטלית, על בסיס מאפיינים שונים כמו שפה, גיל, מצב משפחתי, עיסוק מקצועי, מדינת המוצא של העולה, הרשות הקולטת של המנטור ותחומי עניין משותפים. המנטורים יעניקו לעולים תמיכה חברתית וטיפים מחיי היומיום בערים השונות בישראל ויתמכו בהם בשאלות מעשיות ורגשיות - החל מהמלצות הקשורות למערכת החינוך.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר