בחודש האחרון: זינוק במספר המתפללים היהודים בהר הבית

על פי נתונים שאסף ארגון "ייראה", עולה כי במהלך חודש אב נרשמה קפיצה של 76% בכמות המתפללים ביחס לתקופה זו בשנה שעברה, שבה פרצה הקורונה • המספר אף גבוה מנתוני אב בשנת תשע"ט • כל הפרטים

הר הבית מתצפית בהר הזיתים, צילום: אורן בן חקון

מספר שיא של מתפללים יהודים בהר הבית בשבועות האחרונים: במהלך חודש אב האחרון התפללו 4,239 איש בהר הבית כהלכה. את הנתון פרסם ארגון "ייראה - מתנדבים לעידוד העלייה להר הבית", שממנו נמסר כי מדובר בזינוק של 76% לעומת חודש אב בשנה שעברה - שבמהלכה פרצה הקורונה - ובו עלו להר 2,759 מתפללים יהודים.

בהודעה מטעם "ייראה" צוין כי מספר המתפללים בהר בחודש החולף גבוה גם ביחס לאב תשע"ט (2019), טרום הקורונה, אז דווח על 3,447 יהודים שפקדו את המקום.

עוד נמסר כי "מספר שיא דומה נרשם בחודש אב בהר הבית רק בשנת תשע"ז", אז ההר היה פתוח ליהודים במשך 22 ימים, לעומת 18 ימים בשנה הנוכחית, עקב חג הקורבן המוסלמי שחל במהלך אב.

"זינוק השיא השנה, מבטא נסיקה מממוצע יומי של 198 בתשע"ז, לממוצע של 235 יהודים ביום, בחודש אב השנה", ציינו ב"ייראה". "בראש העולים להר החודש נצפו עשרות רבנים, חלקם לראשונה בחייהם, וחלקם מסרו שם שיעורי תורה מלאים לרגל תקופת 'בין הזמנים'".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר