לראשונה: מדינות מרכז אמריקה קיימו פורום תמיכה בישראל

"פורום מרכז אמריקה למען ישראל" התקיים בראשות נשיא גואטמלה ד"ר אלחנדרו ג'יאמטי, חברי פרלמנט מקוסטה ריקה ונציגי ממשלה ישראליים • שש מדינות חתמו באירוע על מחויבותן לחנך את דורותיהן הבאים על היסטוריית השואה היהודית • ג'יאמטי: "אויבי ישראל הם אויבינו" • לפיד: "אנו מודים על ההכרה בירושלים כבירתנו הנצחית"

שר החוץ וראש הממשלה החלופי יאיר לפיד , צילום: צילום באדיבות פורום מרכז אמריקה למען ישראל

לאור העלייה החדה באנטישמיות העולמית, מדינות מרכז אמריקה קיימו הערב (חמישי) אירוע סולידריות וירטואלי חסר תקדים למען ישראל. הפורום התקיים על רקע גל חריף של אירועים אנטישמיים כלפי קהילות יהודיות, מבנים ומוסדות ברחבי העולם.

בבריטניה נרשמה לאחרונה עלייה של 250 אחוזים באירועים אנטישמיים, ומקרים אנטי-ישראלים רבים ברחבי העולם התקיימו הן פיזית והן ברשתות החברתיות בצל מבצע "שומר החומות". על כן, מנהיגים מרחבי מרכז אמריקה התכנסו להביע תמיכה בישראל, ולמגר את תופעת האנטישמיות ושיח השנאה מחיי היומיום בארצותיהם.

שש מדינות מרכז אמריקה שלקחו חלק ב"פורום מרכז אמריקה למען ישראל" היו: גואטמלה, פנמה, הונדורס, אל סלבדור, הרפובליקה הדומיניקנית, וניקרגואה.

מתוך האירוע, צילום באדיבות פורום מרכז אמריקה למען ישראל

המדינות חתמו במסגרת האירוע על הצהרת תמיכה בעם היהודי ובמדינת ישראל, והדגישו את מחויבותן לחנך את הדורות הבאים על השואה ולהילחם באנטישמיות. הן הצהירו על ההכרה ב-IHRA  כנגד אנטישמיות ושנאה מכל סוג, במדיניותן והן מבחינה משפטית, מכדי לפשט את אכיפת החוק ולהתמודד עם השלכות האנטישמיות בצורה נכונה וצודקת.

האירוע התקיים בהובלת המרכז לאימפקט יהודי, יחד עם התנועה למאבק באנטישמיות, הליגה לידידות ישראל-גואטמלה, הקונגרס של גואטמלה והקהילה היהודית בגואטמלה.  

מאורע יוצא במינו, צילום באדיבות פורום מרכז אמריקה למען ישראל

מצד מדינות מרכז אמריקה, האירוע התנהל בראשות נשיא גואטמלה ד"ר אלחנדרו ג'יאמטי, חברי פרלמנט מקוסטה ריקה, הרפובליקה הדומיניקנית, גואטמלה, פנמה, הונדורס ואל סלבדור, סנטורים וגם חברי קונגרס אמריקאים.

מן הצד הישראלי, השתתפו שר החוץ וראש הממשלה החלופי יאיר לפיד, שר התפוצות נחמן שי, ויו"ר המרכז לאימפקט יהודי, רוברט זינגר.

נשיא גואטמלה אלחנדרו ג'יאמטי הצהיר באירוע: "אויבי ישראל הם אויבינו, וחברי ישראל הם ידידינו. אנו מכריזים על חיזבאללה כארגון אויב למדינת גואטמלה, ומצהירים שלעולם לא נקבל השקעה כלכלית שעשויה להגיע מקבוצות או ממדינות המזוהות עם ארגון חיזבאללה".

שר החוץ וראש הממשלה החלופי, יאיר לפיד: "אנו עומדים כתף אל כתף במאבק בטרור העולמי. צעד אחד מרכזי הוא הוצאת ארגון חיזבאללה מחוץ לחוק, ואני אסיר תודה לאלו שעשו את הצעד וקוראים לכל מדינה ללכת בעקבותיו.

"אנו מודים על ההכרה בירושלים כבירתנו הנצחית. היום אנו משתפים פעולה בנושא אנרגיה מתחדשת, תשתיות, חקלאות, מים ועוד ועוד. אנו רוצים להעמיק ולחזק את היחסים הללו, להגדיל את המסחר, לחתום על יותר הסכמים כלכליים ולשתף פעולה בבריאות."

רוברט זינגר, יו"ר המרכז לאימפקט יהודי, אמר: "זו הפעם הראשונה שכל-כך הרבה מדינות ממרכז אמריקה מתכנסות, כדי לתמוך בישראל ברגע קריטי בחיי היהודים ברחבי הארץ והעוֹלָם.

"אנו מעריכים את ההיסטוריה הארוכה, את האכפתיות שנתנו ממשלותיכם לעם היהודי במהלך מלחמת העולם השנייה, ואת תפקידו של שגריר גואטמלה באו"ם בשנת 1947, שהיה הראשון שהביע את תמיכתו במדינת ישראל. כבוד לנו לחלוק את האירוע החשוב הזה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר