שנתיים למלחמה: התרומות בישראל זינקו - זו התרומה הבודדת הגבוהה ביותר

על פי נתוני חברת צ'רידי, בשנה החולפת נתרמו בישראל כ-432 מיליון שקל - עלייה של כ-15.5% לעומת תשפ"ד • 1.8 מיליון תורמים השתתפו בשנה האחרונה ב-3,557 קמפיינים ברחבי העולם בהיקף של 669 מיליון דולר • מנכ"ל החברה שי צ'רבינסקי: "דווקא בשנה המאתגרת שחווינו, הציבור לא סגר את הכיס ואת הלב אלא פתח אותם עוד יותר"

חסידי חב"ד בצפת (ארכיון). צילום: דוד כהן - ג'יני

דווקא בשנה של אי ודאות כלכלית וביטחונית, כאשר ישראל התמודדה עם מלחמת "חרבות ברזל" ומבצע "עם כלביא", נרשמה עלייה חדה בהיקף התרומות למוסדות ציבור ועמותות, בניגוד לכל הציפיות. על אף המלחמה המתמשכת בישראל והמיתון הכלכלי בעולם, הציבור הישראלי פתח את ליבו וכיסו והגדיל משמעותית את היקף התרומות.

בשנת תשפ"ה נתרמו בישראל כ-432 מיליון שקל - עלייה של כ-15.5% לעומת 374 מיליון שקל בשנת תשפ"ד. התרומות ניתנו על ידי כ-467 אלף תורמים במסגרת 786 קמפיינים, כאשר הקמפיין שבלט במספר התרומות היה של ארגון "לב לאחים", עם מעל 26 אלף תרומות מאנשים פרטיים. כך על פי נתוני חברת צ'רידי, חברה בינלאומית המתמחה בגיוס משאבים ובליווי אסטרטגי לארגונים ועמותות.

התרומה הבודדת הגבוהה ביותר שניתנה בישראל הגיעה לסכום של 7.2 מיליון שקל לטובת ישיבת חב"ד בצפת, שהובילה גם את הקמפיין הגדול ביותר בארץ מבחינת היקף הגיוס, מעל 90 מיליון שקל.

תרומות לחיילים במלחת חרבות ברזל, צילום: משה שי

שי צ'רבינסקי, מנכ"ל צ'רידי, ציין כי "דווקא בשנה המאתגרת שחווינו, הציבור לא סגר את הכיס אלא פתח אותו עוד יותר והמשיך לתמוך בקהילה". במקביל, ברחבי העולם גויסו סכומים בהיקף של 669 מיליון דולר, באמצעות כ1.8 מיליון תורמים, שהשתתפו ב-3,557 קמפיינים. הקמפיין שזכה למספר התורמים הגבוה ביותר היה של עמותת "עזר מציון", עם כמעט 37 אלף תרומות.

המגמה משתלבת עם התרחבות שוק גיוס ההמונים בעולם, אשר צומח בשנים האחרונות על רקע ירידה במימון המסורתי. "למרות המלחמה בישראל והמיתון הכלכלי בעולם, מיליוני אנשים השתמשו בפלטפורמה הדיגיטלית של צ'רידי כדי לפתוח את ליבם ואת כיסם", אומרים בצ'רידי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר