"נסראללה לא יכניע אותנו": בקריית שמונה לא ויתרו על תהלוכת ל"ג בעומר

במתכונת מצומצמת ובסמיכות למקלט: כך נערכה תהלוכת ל"ג בעומר בעיר הצפונית בישראל שסופגת אש בלתי פוסקת מחיזבאללה • בצפון, במרכז וגם בעוטף עזה: עוד אלפי תהלוכות נערכו בכל רחבי הארץ בהשתתפות המוני ילדים והורים

תהלוכת ל"ג בעומר בקריית שמונה. צילום: באדיבות צעירי חב"ד

בקריית שמונה לא מוותרים על תהלוכת ל"ג בעומר: הבוקר (ראשון) נערכה תהלוכה מצומצמת במיוחד, לכבוד יום ההילולה של רבי שמעון בר יוחאי. מדובר במאורע נדיר, שכן מרבית התושבים בעיר הצפונית פונו מהעיר לבתי מלון ובתי הארחה - וכמעט לא מתקיימים שום פעילויות ציבוריות במתכונת שכזו. את התהלוכה הוביל שליח חב"ד לקריית שמונה הרב יגאל ציפורי, יחד עם סגן אלוף אריה דקל מפקד קריית שמונה, ויוסי אלגריסי מפקד כיתת הכוננות.

בתהלוכה צעדו חמישה עשר ילדים ועשרה מבוגרים. "אין מציאות כזאת שלא תהיה אצלנו תהלוכה בל"ג בעומר", מסביר הרב ציפורי, "כל התהלוכה התנהלה באיזור צמוד למקלטים וחידדנו את כל נהלי הביטחון עם הגורמים הרלוונטיים, כדי לשמור על בטחונם של הצועדים. לא נסראללה ולא אף אויב יצליח להכניע אותנו".

כינוס ל"ג בעומר בחולון, צילום: באדיבות צעירי חב"ד

לצד קריית שמונה, ערכו צעירי חב"ד, בהובלת ובניווט למעלה מאלף שלוחי חב"ד בישראל, אלפי תהלוכות מושקעות בכל רחבי הארץ - מהצפון ועד הדרום, בהשתתפות של מאות אלפי ילדים והוריהם. את התהלוכות יזם בשעתו הרבי מליובאוויטש תחת הסיסמה: "יחד כל ילדי ישראל".

משתתפי התהלוכות צעדו ברחובות הראשיים של ערי ישראל, בתיאום מלא עם הרשויות המקומיות, משטרת ישראל, והם אובטחו על ידי כוחות הביטחון. הילדים והוריהם נשארו שלטי יהדות, עטורים כובעים מיוחדים ואפודות מיוחדות לל"ג בעומר.

מדורות בשדרות,

בערי הדרום שספגו אש בלתי פוסקת במהלך השנה האחרונה, התקיימו תהלוכות גדולות ומרשימות בליווי שיטור עירוני. תהלוכות מרכזיות נערכובשדרות, אשדוד, נתיבות וקריית מלאכי. תהלוכות גדולות נוספות נערכו בתל אביב, בירושלים, בחדרה, בנתניה, באלעד, בחולון, בביתר עילית ובבית שמש. בשנים האחרונות התפתחה תופעת התהלוכות גם במושבים ובקיבוצים, שם נערכו כינוסים ותהלוכות קצרות, בהשתתפות הילדים והוריהם, שנהנו מתכנית חינוכית עשירה על בעל ההילולה רבי שמעון בר יוחאי. "תפילתם הטהורה של ילדי ישראל בתהלוכות הקודש בוודאי תפעל את ההשפעה לשלומם של יושבי ארץ הקודש וכדאי הוא רשב"י לסמוך עליו בשעת הדחק", אמר יו"ר צעירי חב"ד הרב יוסף יצחק אהרונוב.

תהלוכה בקריית ארבע, צילום: באדיבות צעירי חב"ד

חלק בולט בתהלוכות ובכינוסים הוקדש לתפילות לזכותם של החטופים וכן לרפואת הפצועים המאושפזים במרכזים הרפואיים ובמרכזים השיקומיים. באור יהודה, בנוכחות אורית מאיר, אמו של החטוף אלמוג מאיר ג'אן, נערכה תפילה מרגשת לשובם של החטופים בעזה ולרפואתם המהירה של הפצועים במלחמה. בסיומה של התפילה, בתהלוכה בשכונת נווה רבין באור יהודה, שוגרו בלונים ועמם דף תפילה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר