אלוהים ישמור: תושב הצפון הזמין מזוזה בגודל חצי מטר

כתיבתה ארכה כשבע שעות שהתפרסו על פני יומיים • גודלה פי-6 ממזוזה רגילה • מאיר פרץ: "אני סופר סת״ם כבר 26 שנים וזו המזוזה הגדולה ביותר שכתבתי"

מאיר פרץ, סופר סת"ם שכתב את המזוזה הענקית. צילום: אליה פרץ

מאיר פרץ, סופר סת״ם מוסמך מאשדוד בעל ניסיון רב בתחום, כתב בימים האחרונים את אחת המזוזות הגדולות והמרשימות בישראל  - בגודל של 56 ס״מ בהתאם לבקשת לקוח. ״אני סופר סת״ם כבר 26 שנים וזו המזוזה הגדולה ביותר שכתבתי״, סיפר פרץ ל״ישראל היום״.

קלף המזוזה הענקית שהוכנה עבור תושב הצפון, צילום: אליה פרץ

״זו מזוזה ענקית, שהזמין לקוח שיש לו וילה גדולה בצפון. הייתי צריך להכין קולמוס מיוחד כי האותיות גדולות והיה צורך בקולמוס מנוצה בגודל מתאים וגם להכין את ראש הקולמוס שיהיה חריג בגודלו להכנת המזוזה הזו״.

תהליך הכנת מזוזת הענק היה מורכב ודרש השקעה יוצאת דופן: ״זה מחייב עבודה יסודית וזהירה. התהליך היה לפחות 6-7 שעות לכתוב את המזוזה״, תיאר פרץ. ״היה צורך בשני שלבים במשך יומיים כדי לאפשר לדיו להתייבש אחרי סיום השלב הראשון, זאת לעומת עבודה של כשעה על מזוזה רגילה.

קלף המזוזה הענקית שהוכנה עבור תושב הצפון, צילום: אליה פרץ

המזוזה הזו גדולה פי 5-6 לעומת מזוזה רגילה. שמעתי שיש מזוזות יותר גדולות, אבל לא נראה לי שמישהו עשה מזוזה בגודל כזה לבית פרטי. זו הרגשה מיוחדת מאוד ומאתגרת. ברוך השם הצלחתי, עשיתי את זה יפה. מחיר המזוזה 1,500 שקל והלקוח מרוצה״.

פרץ הוסיף כי החל מתחילת מלחמת חרבות ברזל יש גידול ניכר בביקוש לתפילין ומזוזות: ״יש התעוררות ועלייה בדרישה לתפילין עם ביקוש מטורף בעקבות המלחמה וגם למזוזות״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר