ראש אכ"א: אין לצה"ל כל כוונה לשנות למתגייסים החרדים את אורח חייהם

אלוף יניב עשור אמר את הדברים במהלך פגישה אצל הרב הבכיר, דוד לייבל, בבני ברק • הרב העלה האלוף טענות מהשטח על בעיות וחוסר שמירה על הכללים בחלק מהמסלולים החרדיים ואת החשש של צעירים חרדים להתגייס מכך שיעזבו במהלך שירותם את החברה החרדית

ראש אכ"א אלוף יניב עשור ורח"ט תומכ"א תא"ל שי טייב, במעונו של הרב דוד לייבל בבני ברק. צילום: ללא קרדיט

ראש אכ"א, אלוף יניב עשור, וראש חטיבת תכנון וכוח אדם, תא"ל שי טייב, הגיעו בתחילת השבוע למעונו של הרב דוד לייבל בבני ברק, הנחשב לרב הבכיר ביותר של החרדים העובדים, ליברלים וכאלה המבקשים הנהגה אחרת בראש יותר פתוח.

במהלך הפגישה העלה הרב בפני האלוף טענות מהשטח על בעיות וחוסר שמירה על הכללים בחלק מהמסלולים החרדיים והחשש של צעירים חרדים להתגייס מכך שיעזבו במהלך שירותם את החברה החרדית. הרב הבהיר כי לפני שמדברים על הגדלת מספרם של החרדים שמתגייסים, בצה"ל צריכים להוכיח ולהבהיר כי אין בכוונתם להעביר את החרדים 'כור היתוך' צבאי.

חרדים בהפגנה בלשכת הגיוס (ארכיון), צילום: נעם ריבקין פנטון

ראש אכ"א אמר כי ייתכן ונעשו טעויות בעבר, אך ביקש להבהיר כי אין לצה"ל כל כוונה להפוך מתגייסים לחילונים, ובוודאי שלא לשנות את אורח החיים החרדי ועדכן את הרב כי בכוונת צה"ל לפרסם זאת גם פומבית.

האלוף עדכן את הרב כי ישנה הנחייה של הרמטכ"ל הרצי הלוי למפקדי הצבא לעשות הכל כדי לוודא שכל מי שמתגייס כחרדי לצה"ל ישתחרר ככזה. הוא הוסיף כי לאור הנחיית הרמטכ"ל, בצה"ל יפעלו מול גופים רבניים ואנשי חינוך כדי לוודא שאכן כך יקרה.

חייל צה"ל וחרדי מתפללים בכותל, צילום: ליאור מזרחי

במהלך השיח דנו הרב והאלוף על התנאים להקמת חטיבה חרדית, תנאים אותם הציג הרב בפני האלוף זיני ורח"ט תומכ"א שעלו לדון עמו בנושא לפני כחודש. ראש אכ"א הבהיר לרב כי המסגרת אותה הציג מקובלת על צה"ל והם יפעלו על מנת להקים חטיבה חרדית, על פי הנחיות הרב, בהקדם האפשרי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר