רב בולט בחברה החרדית רומז: מינוי אמיר אוחנה ליו״ר הכנסת הביא על הממשלה את כל צרותיה

הרב מרדכי נויגרשל התבטא אחרי השבעת הממשלה כי "לממשלה לא תהיה סיעתא דשמיא" • בראיון ל"כיכר השבת" הסביר את דבריו והפנה לפרשת "אחרי מות" האוסרת משכב זכר

ח"כ אמיר אוחנה. "כל הצרות בגללו". צילום: ללא קרדיט

בשנה האחרונה צמרת ההנהגה החרדית, הפוליטית והרוחנית, התבטאה פעמים רבות שאין "סיעתא דשמיא" לממשלה. אף אחד לא העז להסביר למה. הרב מרדכי נויגרשל, דמות רבנית בולטת בעולם החרדי, חושף בריאיון חג לישי כהן ב"כיכר השבת", את מה שהחרדים לא מעזים לומר בקול: מינוי אמיר אוחנה ליו״ר הכנסת הביא על הממשלה את כל הצרות מאז הקמתה.

ערוץ הכנסת

מיד אחרי השבעת הממשלה, הרב נויגרשל התבטא כי לממשלה, זו שנראית ממשלת החלומות של 64 מנדטים ימין מלא מלא, לא תהיה סיעתא דשמיא.

המראיין שאל את הרב, מדוע הוא התבטא כך עם השבעת הממשלה: "אני לא אומר את זה בשידור, מי שרוצה לדעת למה אמרתי את זה - אז שביום כיפורים בצהריים שקוראים את פרשת 'אחרי מות' יקשיב טוב למה שכתוב שם ואז יבדוק את הגלריה של אנשי הממשלה", ענה. "אני מודה שאמרתי שלממשלה לא תהיה סיעתא דשמיא, זאת לא הייתה נבואה אלא זה ברור, כשרואים את גלריית האישים שהם שמו לעיני כל העולם, כשהפוסקים בפרשת 'אחרי מות' מדברים ברור..."

מרדכי נויגרשל, צילום: מתוך ערך ויקיפדיה

אז בדקנו וזה מה שכתוב בפרשת באחרי מות "וְאֶת זָכָר לֹא תִשְׁכַּב מִשְׁכְּבֵי אִשָּׁה תּוֹעֵבָה הִוא."
כדי לתרגם זאת לאוזן החילונית: הוא בעצם אומר - שהמלחמה ושאר הצרות שפקדו את מדינת ישראל מאז הקמת הממשלה פרצו והתרחשו בגלל שמינו את אמיר אוחנה (ההומו) לשר וליו"ר הכנסת.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר