חג החירות רחוק מהבית: מפונים מהצפון יסבו בסדרים ציבוריים

עשרות אלפי מנות הוכנו במטבחי ענק במעלה אדומים, לקראת 300 ערבי סדר ציבוריים שייערכו בכל רחבי הארץ • בהם סדרים ייעודיים למפונים מהצפון שפוזרו בכל רחבי הארץ, עקב המלחמה המתמשכת עם חיזבאללה • תיעוד מרהיב: הצצה להכנות במטבחי הענק

הכנות לעבי סדר ציבוריים למפונים. צילום: מנדי הכטמן

חג החירות ברגשות מעורבים: למעלה מ-50,000 מנות חג משובחות יוצאות בשעות אלו מהמטבח הענק של כולל חב"ד במעלה אדומים - היישר למוקדי עריכת 300 הסדרים הציבוריים ברחבי הארץ, תוך דגש מיוחד על האזורים בהם מתגוררים מפונים מהצפון, שנאלצו לעזוב את ביתם בחודשים האחרונים, עקב המלחמה המתמשכת עם חיזבאללה.

צפו: אלו הטעויות שלכם בהכנת צלי בתנור – המתכון של ראובן מייסלוס למנה המושלמת | משה בן שמחון

המנות כוללות מגוון סלטים, עיקריות ותוספות חגיגיות, שהוכנו במיוחד לכבוד חג החירות, זאת לצד מפות, חד פעמי, מצות ויין. אל מנות האוכל יצורפו גם סימני הסדר שיפארו את קערת החג שתוגש לכל משתתף.

הכנות לערבי סדר ציבוריים למפונים, צילום: מנדי הכטמן

מנות החג הוכנו באופן מיוחד לסדרים הציבוריים, בסיוע הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה וקרן מרומים, תוך שימת לב מיוחדים לעקורים מהצפון, שייאלצו לחגוג את חג החירות הראשון מחוץ לבית. "התפילה 'לשנה הבאה בירושלים' תהיה הפעם עם משמעות מוחשית יותר", אמר הרב מנדי בלוי מכולל חב"ד.

סביב שולחנות הסדרים הציבוריים, ייסבו רבבות ישראלים, מכל שבטי ישראל. תופעה רווחת בשנים האחרונים, מביאה לכך שישראלים רבים, גם כאלה הנחשבים לאמידים מבחינה כלכלית, ומתגוררים במקומות יוקרה, נהנים לעשות את הסדר יחד עם מגוון אנשים, בסדרים המיוחדים האלה המאורגנים על ידי שלוחי חב"ד. אלה מלווים את הסדרים בהנגשת ההסברים לאורך כל מהלך הסדר.

הסדרים הציבוריים, מהווים הזדמנות לרבבות המשתתפים ללמוד על חג הפסח ומשמעותו. השלוחים, המובילים את הסדרים, מספרים את סיפור יציאת מצריים, מרחיבים על המנהגים ומלווים את שירי החג, לאורך ה'סדר' שכולו חוויה יהודית מרגשת.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר