בית דין בעל השלכות הלכתיות יוצאות דופן: הרכב דיינים מיוחד ידון בסוגיית עגונות המלחמה

בעקבות חרבות ברזל וכמות הגברים החטופים , נשיא בית הדין הרבני הגדול הודיע כי יוקם הרכב מיוחד שיעסוק בתקנתן של הנשים העגונות, שאינן יכולות להינשא או להביא ילדים לעולם עד היוודע דבר גורלו של בעליהן • מנהל בתי הדין הרבניים הנחה את כלל דייני ועובדי בתי הדין להפנות את התיקים הנוגעים למלחמה להרכב המיוחד

בית הדין הרבני. צילום: אורן בן חקון

נשיא בית הדין הרבני הגדול, הרה"ג דוד לאו שליט"א, הודיע היום (ראשון) כי בהתאם לסמכותו בחוק הדיינים, יוקם הרכב דיינים מיוחד אשר ידון בתקנתן של עגונות מלחמת 'חרבות ברזל'.

מנהיגי דתות מכל רחבי הארץ התכנסו בכפר עזה, לתפילה וקריאה משותפת לשובם של החטופים והשבויים בעזה ולשובם לשלום של חיילי צה"ל // לירון מולדובן

בשבועות האחרונים, נשיא בית הדין שוחח עם משפחות רבות שהביאו בפניו מקרים שונים ושאלות שהתעוררו בעקבות המלחמה, ובעקבותיהם הוא החליט על הקמת ההרכב המיוחד. בהרכב הדיינים יכהנו נשיא בית הדין הגדול הרה"ג דוד לאו, הרה"ג אליעזר איגרא, והרה"ג צבי בן יעקב.

בהמשך להחלטה, הנחה מנהל בתי הדין הרבניים, הרב אלי בן דהן, את כלל דייני בתי הדין הרבניים ועובדי בתי הדין להפנות את התיקים הנוגעים למלחמה להרכב הדיינים המיוחד.

הרב הראשי דוד לאו, צילום: אורן בן חקון

יש לציין כי אחד הדברים המשמעותיים ביותר במלחמות מהסוג הזה זה סוגיית העגונות. המשמעות של אישה עגונה -היא שאסור לה להתחתן או להביא ילדים לעולם. היא נשואה עד שיוודע מצבו של בעלה. במקרה של מלחמת חרבות ברזל, יש הרבה גברים שנשבו ונחטפו ולא נודעו עקבותיהם, ונוצר חשש כי יווצר מצב שבו יוותרו בעקבות כך נשים עגונות.

לכן, יש צורך בבית דין הלכתי מיוחד שיקבע האם הנשים האלה נותרות עגונות לכל חייהן, או שהן מותרות להינשא. מדובר בבית דין בעל השלכות הלכתיות יוצאות דופן.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר