ב"ראש יהודי" מאיימים: "אם לא תהיה הפרדה – נבטל את תפילת יום כיפור בדיזנגוף"

תושבים בתל אביב פנו לעירייה בדרישה למנוע הפרדה מגדרית בתפילות ההמוניות בחגים בדיזנגוף • בעירייה נענו: "לא תתקיים כל הפרדה מגדרית באמצעים פיזיים" • בארגון מאיימים לבטל את האירוע כולו: "מקיימים תפילות בהתאם למסורת ההלכה זה אלפי שנים, עם מחיצה בין גברים לנשים ולא נשנה מנהג זה"

תפילה בת"א. צילום: גדעון מרקוביץ'

תפילת נעילה ברחוב דיזנגוף בתל אביב הפכה בשנים האחרונות לשם דבר, ואלפי בני אדם משתתפים בתפילה המרגשת שחותמת את תפילות יום הכיפורים. אולם השנה ייתכן שהתפילה תתבטל, לאחר שבעיריית תל אביב הודיעו לארגון "ראש יהודי" כי לא יאפשרו להם לקיים את התפילה בהפרדה מגדרית בין נשים לגברים.

לאחרונה פנו בארגון לעיריית תל אביב בבקשה לאפשר להם לקיים את התפילה המסורתית, שאותה עודדו והתגאו בה בשנים האחרונות. אלא שבמקביל פנו תושבים חילונים בתל אביב לעירייה ודרשו למנוע את התפילה בהפרדה, ודרישתם נענתה. בתשובה ל"ראש יהודי" מסרו בעירייה כי יתאפשר להם לקיים תפילת כל נדרי ונעילה, אך "לא תתקיים כל הפרדה מגדרית באמצעים פיזיים".

לא מוכנים להפרדה מגדרית באמצעים פיזיים. בניין עיריית תל אביב, צילום: גדעון מרקוביץ'

בצילום מסך שפרסמו אנשי "ראש יהודי" מקבוצה בשם "השכנים של בוגרשוב" נכתב כי "בימים האחרונים יצרנו קשר עם עיריית תל אביב ולשכת ראש העיר בנוגע לקיום אירועים ותפילות בהפרדה מגדרית במרחבים הציבוריים בשכונה בחגים. היום קיבלנו מענה ונמסר לנו כי סרבו לאשר לראש יהודי לקיים אירועים כאלה בהפרדה מגדרית בכיכרות במהלך ראש השנה. ביום כיפור אושרה תפילה למשך שעה וחצי, בערב החג ובמוצאי החג, עם איסור על הפרדה מגדרית במהלך התפילה".

בארגון "ראש יהודי" מאיימים לבטל את התפילה לחלוטין אם העירייה לא תאפשר להם לבצע את התפילה תוך הפרדה מגדרית. "אם עיריית תל אביב תתעקש על האיסור המקומם להעמיד מחיצות בתפילה, אנחנו נאלץ לבטל את התפילה המסורתית ביום הכיפורים בכיכר דיזנגוף. ראש יהודי מקיים תפילות בהתאם למסורת ההלכה זה אלפי שנים, עם מחיצה בין גברים לנשים ולא נשנה מנהג זה".

אמירת תשליך בשפך הירקון בת"א,

"אנחנו זוכים במשך מספר שנים לקיים תפילה סוחפת, מרגשת ועוצמתית ביום הכיפורים, בכיכר דיזנגוף", ציינו. "אל התפילה בכיכר מתקבלים כולם באהבה ובהכלה. רוב המתפללים והמתפללות הם תושבי תל אביב, שביום יום לא חובשים כיפה לראשם, לא פוקדים את בית הכנסת וביום הכיפורים בוחרים להגיע להתפלל ולחוש את הקדושה והאחדות בכיכר. בחרנו לצאת מבית הכנסת הממוזג לחום התל אביבי, כדי להתחבר יחד עם האלפים בכיכר לרגעים קדושים".

"המלחמה בתפילה המחברת בכיכר דיזנגוף, מלמדת אותנו שיעור לחיים. אפשר להתפלל עם מחיצות, באהבה ובלי להפלות אף אחד, ואפשר להפלות, להדיר ולהילחם מלחמות מיותרות, גם בלי מחיצות. תבחרו באיזה צד אתם", הוסיפו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר