גדול הדור הליטאי, הרב גרשון אדלשטיין, הובא למנוחות

מסע הלוויה נפתח בישיבה פונוביז' ועבר ברחובות רבי עקיבא, סוקולוב וחזון איש עד לבית העלמין שבו נקבר הרב - בית החיים פוניבז' • במשטרה מעריכים ש-200 אלף תושבים ליוו את הרב בדרכו האחרונה

תמונת הרב על רקע ההלוויה. צילום: גדעון-מרקוביץ//TPS שלומי-כהן

גדול הדור הליטאי, הרב גרשון אדלשטיין, הובא היום (שלישי) למנוחות. מסע הלוויה נפתח בישיבת פוניביז' ועבר ברחובות רבי עקיבא, סוקולוב וחזון איש עד לבית העלמין שבו נקבר הרב - בית החיים פוניבז'. במשטרה מעריכים ש-200 אלף תושבים ליוו את הרב בדרכו האחרונה.

הרב דוד לוי, חתנו של הרב אדלשטיין, הספיד את הרב בפתח מסע הלוויה: "שהקדוש ברוך הוא יאיר את עינינו ולבבנו להבין איזו זכות ומה היה לנו ואיזה דברים יש ללמוד ממנו ולקחת הלאה. כל החיים שלך היה להעמיד תלמידים הן בלימוד הן ביראת שמיים במידות טובות אחד עם השני, לא פגע בזבוב, כל הזמן היית מסתכל על כל אחד ברצועה טובה, להתחזק לראות כל אחד בעיניים טובות. תסתכל עלינו בעיניים טובות. תתפלל על המשפחה והישיבה ועל כל כלל ישראל".

המוני אנשים במסלול הלוויתו של הרב, צילום: גדעון-מרקוביץ'//TPS

הרב ברוך מרדכי אזרחי, ראש ישיבת עטרת ישראל, מבכירי הרבנים הספיד את הרב אדלשטיין: "היה גאון בתורה, היה צדיק תמים, היה מנהיג גדול, החזיק בני תפקידים עיקריים בישראל, תפקיד ראש הישיבה של הדור, ותפקיד מנהיג הדור. צריך לדעת שהוא לא ויתר על תפקיד ראש הישיבה כהוא זה. המשיך תמיד להיות ראש ישיבה על כל המשתמע מכך.

המוני אנשים במסע ההלוויה של הרב אדלשטיין//מוישי בלאט, דסק הכתבים

"הוא חשב על כל הדברים הגדולים והקטנים לכאורה, כל דבר שעשה היה מחושב מכל צדדיו. היו לו פתקאות-פתקאות, הכל ערוך הכל מסודר, הוא היה דמות מופת לכל אחד, תמיד בצורה שקטה מוכן לדון על כל דבר, תמיד בשיקול דעת. עשה הכל במחשבה תחילה. היה בו מוסר אמיתי. היה קברניט שעמד על יד ההגה. קיבל כל אחד בסבר פנים יפות. ראש ישיבה של הדור וגם המנהיג של הדור. לא הזניח את המשפחה, עשה הכל בשיקול דעת.

 
מסע ההלוויה, צילום: גדעון מרקוביץ

"נכון שלא אלמן ישראל, הקב"ה יודע איך לנהל את הדור, יש כאלה שגדולים שראויים, התקופות האחרונות מהרב שך, הרב אלישיב, ר' חיים, ההפסד הוא עצום. איזה הפסד. מי עוד יכול להתאים את עצמו לשרשרת הזאת?! יש ראשי ישיבות, יהיו ראשי ישיבות. יש מנהיגים יהיו מנהיגים. אבל ההפסד לא מתמלא. התקופה היא תקופה קשה מאד. מי כמוהו ידע להסביר את קושי התקופה".

משקיפים על מסע הלוויה מחלונות הבתים, צילום: רויטרס

ראשון המספידים היה הרב לנדו, מי שמסומן כאחד מיורשיו בעמדת ההנהגה: "כל ימיו, משחר נעוריו, עסק בלימוד תורה ובעומק הבנתה, העמיד תלמידים שהם העמידו תלמידים. בעניין גמילות חסד היו משחרים לביתו והוא היה מסייע להם בעצה ותשובה שקולה ונבונה. הבאים למעונו נענו באופן נעלה, בכובד ראש ובהשתתפות במצוקותיהם, ברוגע ושלווה בהתייחסות עמוקה לכל ענינייהם. הוא ראה בכל עניין דבר אישי".

סביב גופתו של הרב אדלשטיין: חסידיו מתפללים בישיבת פוניבז'//צילום: גדעון מרקוביץ/TPS

 
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר