הרבי מילובביץ' | צילום: אי.פי

73 שנים למנהיגותו: הרבי מלובביץ' - מחולל הטוב, החסד והאהבה הגדולים בעולם

האדמו"ר השביעי והאחרון של חסידות חב"ד, ממשיך להפיץ טוב וחסד • מפעל של 6,000 שליחים ומוסדות הפזורים ברחבי הגלובוס מעניקים סיוע לכל איש ואישה בסביבתם

שאלה מרתקת היא עד היכן יכולה להגיע עוצמת כוחו והשפעתו של איש אחד על כלל הציוויליזציה האנושית. האמנם ביכולתו ובכוחו של האחד לחולל מהפך משמעותי שיורגש היטב לאורך שנים רבות ובכל מקום בעולם? כיצד זה ייתכן?

בפרספקטיבת אלפיים השנים האחרונות, אם נשאל: מיהו האיש שחולל הכי הרבה רע בעולם? הרי כמעט לכל אדם בתבל מוכנה התשובה - הצורר היטלר (או סטלין) ימ"ש, נחשב וידוע לכל כמחולל הרוע ויוזם רצח ההמונים הגדול בהיסטוריה.

הרבי מלובביץ', צילום: ישראל-זאב גולדשמיד

אך, להבדיל, באם נשאל: מיהו האיש שחולל ומחולל הכי הרבה טוב, חסד ואהבה בעולם? לרוב האנשים לא תהיה מוכנה התשובה וחבל, כי מבחינה עובדתית נטו - התשובה לגמרי ברורה ומוכחת אמפירית בכל פרמטר אפשרי.

הרבי מלובביץ', שהשבוע מציינים 73 שנים למנהיגותו המופלאה - התגלה בחלוף השנים, כמחולל הטוב והחסד הגדול בהיסטוריה. הן ברמה האישית והפרטית עבור מיליוני אנשים ונשים השואבים ממנו ומתורתו השראה וטעם לחיים. בערוצי היוטיוב על הרבי ובאתר jem מתועדים מפגשיהם של אלפים שפגשו בו והתכתבו עמו לאורך השנים ומתארים את עוצמת ההשפעה החיובית של הרבי וחכמתו על חייהם וחיי סביבתם. עצותיו ותורתו גם מודפסים בספרים ומונצחים במאות סרטי וידיאו - ממשיכים להאיר ולהוביל המונים לחיי אמונה ומשמעות, מתוך נתינה וחסד לסביבתם.

הרבי מלובביץ' עם מנחם בגין, צילום: סער יעקב

והן בפעילותו והשפעתו הציבורית ההולכת וגדלה, כובשת ומוסיפה להתרחב ולהתפשט. ממלכת 6,000 שלוחי הרבי ואלפי מוסדות החינוך והחסד שהקים, פזורים בכל מדינה ועיר במרחבי הגלובוס, ומספרם הולך וגדל מידי שנה. הם מפיצים חינוך ערכי לאתיקה ומוסר מתוך אמונה בה', לצד הענקת סיוע לכל איש ואישה בסביבתם, באהבה ובנדיבות.

עוצמת השפעתו המוסרית והחיובית ומנהיגותו המאירה של הרבי לעולם כולו - מוכרת וזוכה גם לשבחיהם של רוב מנהיגי המדינות הגדולות והחשובות בעולם. כל נשיאי ארצות הברית ביובל שנים האחרונות הביעו זאת בהצהרותיהם מידי שנה לכבוד יום הולדת הרבי - שנקבע בחוק האמריקאי ל"יום החינוך והשיתוף" בהשראתו ובדרכו.

להכרה זו הצטרפו גם ראשי ממשלות ונשיאים בקנדה, בריטניה, צרפת, אנגליה, אוסטרליה, ספרד, ברזיל, דרום אפריקה ועוד, כאשר מידי שנה מצטרפים אליה רבים מחברי הפרלמנטים והממשלות ברחבי העולם. גם כאן בישראל, הצטרפו נשיא המדינה, שרים, ח"כים ועשרות ראשי עיריות הגדולות והחשובות בארץ - להכרזת "יום החינוך" לכבוד הרבי ופועלו.

כמנהיג השואף לשלימות הטוב בעולם - הציב הרבי בנאומו הראשון בי' שבט 1951 את היעד והמטרה המרכזית של דורנו: הבאת הגאולה. בגילוי לב נדיר, כתב פעם כי כבר משחר ילדותו החל להתרקם בדמיונו ציור הגאולה - כמציאות של טוב קבוע ונצחי לכלל האנושות.

במרכז מדליית הזהב הייחודית, שהנפיק הקונגרס האמריקני לכבוד הרבי - מופיע המוטו: "לתקן העולם" מילים שמקורן בתיאור הרמב"ם בספרו, לדמותו של מלך המשיח - המסכם וקולע במדויק לתיאור מנהיגותו ופועלו של הרבי: "יעמוד מלך מבית דוד הוגה בתורה ועוסק במצות . . ויתקן את העולם כולו לעבוד את ה' ביחד".

הרבי קורא לכל יהודי ולכל אדם בעולם להצטרף ולהיות שותף בשליחותו הגדולה - להאיר את העולם בהפצת האמונה בבורא ובהוספת מעשי טוב וחסד, לקראת הגשמת חזונו להשלמת תיקון העולם בגאולה השלימה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו