"אסור להשאיר אותם חיים": קריאה לחקור את הרב מאזוז לאחר דבריו הקשים

לאחר הפיגועים בירושלים, הרב הספרדי הבכיר ציטט את הרב כהנא בשיעורו וטען - "הערבים הם חיות טרף; אם לא תוכלו להרוג אותם - תגרשו אותם" • בפורום תג מאיר פנו ליועמ"שית בהרב-מיארה בדרישה שתבחן אם דבריו מהווים עבירה על חוק המאבק בטרור • "יש אפשרות ממשית שדבריו יביאו לביצוע מעשה טרור"

"אסור להשאיר אותם בחיים", הרב מאזוז בהתבטאות קשה לאחר הפיגוע בירושלים, צילום: יוסי זליגר

"הסתה הפרועה": עורך הדין איתי מק פנה הבוקר (שני) מטעם פורום תג מאיר ליועמ"שית, בדרישה לפתוח בחקירה נגד הרב מאיר מאזוז, מהרבנים הספרדים הבולטים בישראל.

במוצאי שבת הרב מאזוז העביר שיעור שבו התייחס לפיגוע הקשה בנווה יעקב. "השם נתן לנו כלי מלחמה. אם הם (הערבים) מתחילים, אסור להשאיר אותם חיים על פני האדמה. אם לא תוכלו להרוג אותם - תגרשו אותם", קרא במהלך השיעור.

יתרה מכך, הרב מאזוז ציטט את דברי הרב כהנא: "כאשר יהודי מקבל מכה מגוי, הגוי הזה ייתנו לו 100 דולר, קח את כל החפצים שלו" וטען כי "אם היו מקיימים את זה, מי יודע, היינו חוסכים הרבה צרות. אבל הם אומרים לא, כהנא גזעני, ואסור ללכת אחריו. הם חיות טרף, אין תקנה לפראי האדם האלה, רק לסלק אותם".

זירת הפיגוע בשכונת נווה יעקב בירושלים (ארכיון), צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90

לאחר שהדברים נחשפו, עורך הדין איתי מק פנה ליועמ"שית וטען כי "דבריו המזעזעים של הרב מאזוז – במיוחד לנוכח מעמדו הציבורי והמועד שבהם פורסמו – נראה שמהווים עבירות על חוק המאבק בטרור, של הזדהות עם ארגון טרור, בנסיבות שבהן יש אפשרות ממשית שהדבר יביא לביצוע מעשה טרור או עבירה, ו/או קריאה ישירה לביצוע מעשה טרור. על פי תוכנו של הפרסום והנסיבות שבהן פורסם, יש אפשרות ממשית שיביא לעשיית מעשה טרור".

בפורום תג מאיר טענו כי הדברים האחרונים שנאמרו הם תזכורת ל"הסתה הפרועה שקדמה לטבח במערת המכפלה ולרצח ראש הממשלה יצחק רבין, אז נהגו רשויות אכיפת החוק בכפפות של משי בפעילי הימין הקיצוני וברבניו".

בהתאם לכך, הם קראו להפיק לקחים מהעבר: "סחבת במיצוי הדין הפלילי עם הרב מאזוז עלולה לגרום לאובדן חיים, וכן לתת לגיטימציה לרבנים ואישי ציבור נוספים להתיר רסן ולתמוך בפומבי במימוש דרכם של תנועות כך, כהנא חי והרב כהנא".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר