ברוכים הבאים: זינוק חד במספר העולים מרוסיה מתחילת 2022 | אלו הנתונים המלאים

על רקע המלחמה, יותר מ-32 אלף איש הגיעו לישראל ב-10 חודשים, לעומת 7,800 בלבד בכל 2021 • מיולי האחרון חלה האטה בקצב העלייה מאוקראינה • מנכ"ל "אופק ישראלי": "הרוב בוחרים בארץ בזכות היתרונות"

פחות מאוקראינה, יותר מרוסיה. עולים מאוקראינה בכניסה לישראל, צילום: קוקו

יותר מ-32 אלף יהודים עלו עד כה מרוסיה בשנת 2022, לעומת כ-7,800 בלבד אשתקד - כך עולה מנתונים רשמיים של מדינת ישראל. מדובר בזינוק עצום במספר העולים לישראל מרוסיה, של כ-316%. זאת, במקביל למשבר עם הסוכנות היהודית ברוסיה ועל רקע המלחמה באוקראינה.

מנתונים שסופקו על ידי החברה הלאומית לעידוד עלייה "אופק ישראלי", התברר כי עד כה עלו לישראל מרוסיה 32,494 יהודים. מדובר בכמחצית מהעולים לישראל מכל העולם. כמו כן, מבלארוס, עמיתתה של רוסיה, הגיעו 1,750 עולים.

עוד עולה מנתוני החברה כי מאוקראינה עלו לישראל עד כה 14,450 אנשים. עם זאת, מאז יולי האחרון חלה האטה במספר העולים ממדינה זו, ככל הנראה לאור ההצלחות של קייב במלחמה, ובחודשים האחרונים עלו לארץ קצת יותר מ-2,000 אנשים.

זינוק בעלייה, צילום: יוסי זליגר

במקום השלישי נמצאת העלייה מצפון אמריקה - כלומר מקנדה ומארה"ב - עם 3,280 עולים חדשים. מצרפת הגיעו 1,957 עולים חדשים, ו-1,474 עולים חדשים הגיעו מאתיופיה. מארגנטינה הגיעו לישראל 1,000 אנשים, מבריטניה הגיעו 493 אנשים, ומדרום אפריקה 411. אליהם מצטרפים עוד 3,800 שבאו ממדינות שונות מסביב לעולם. בסך הכל, נכון לאמצע נובמבר, עלו לישראל כ-61 אלף איש ואישה.

בשבוע הבא יערוך ארגון "אופק ישראלי" כנס מיוחד באשדוד למאות שליחים מכל העולם, שנפגשים עם הקהילות היהודיות ועם זכאי העלייה ומעודדים אותם לעלות ארצה. במהלך הכנס יקבלו השליחים כלים נוספים כדי לעודד עוד יהודים לעלות ארצה, ויחלקו מניסיונם הרב האחד עם השני. כמו כן, השליחים יבקרו בירושלים, בתל אביב ובמקומות נוספים בישראל, ויכירו את מגוון תוכניות הקליטה המוצעות לעולים.

שמעון כהן מנכ"ל אופק ישראלי יחד עם דימטרי אפרצב יו"ר אופק ישראלי, צילום: יעל כהן

מנכ"ל "אופק ישראלי", שמעון כהן, אמר: "היום אנו חושפים לקהילות היהודיות את היתרונות שבחיים בישראל. ואכן, רוב רובם של העולים בוחרים לחיות כאן מתוך הכרה ברורה ביתרונות שבחיים בישראל. היתה לנו הצלחה אדירה ב-2022".

דימי אפרצב, יו"ר "אופק ישראלי", אמר: "אני גאה על הזכות שיש לנו להגשים את החזון הציוני יום-יום בעבודתנו ולחזק את ישראל בעשרות אלפי עולים חדשים מדי שנה. גם במשבר באוקראינה, מדינה בה שימשתי שליח בעבר, ידענו להגיב במהירות ולוודא שזכאי העלייה יגיעו הביתה לישראל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר