"בית החירות": מבנה חדש נרכש על ידי ישראלים בחברון

מתיישבים רכשו מבנה מדרום למערת המכפלה • בהודעה שפרסמו מסרו "גאלנו בחסדי ה' בניין נוסף בשדה המכפלה" • ראש מועצת קרית ארבע-חברון בירך: "חזרנו לאדמתנו, נחזור ונרכוש עוד בתים ועוד קרקעות כדי לייהד את המקום. אנו לא מפחדים לומר את זה" • בשלום עכשיו תקפו: "את ההתנחלות הזאת צריך לפנות עוד לפני שהיא מתבססת"

מבנה חדש נרכש על ידי ישראלים בחברון, צילום: תקשורת פלשתינית

תושבים בקרית ארבע-חברון נכנסו הלילה (בין רביעי לחמישי) לבית חדש באזור היישוב היהודי בחברון, שאותו הם מכנים "בית החירות", שרכשו בסמוך למערכת המכפלה. בשעות הצהריים המוקדמות החלו המתיישבים להיכנס לבית, שאותו רכשה עמותת "הרחיבי מקום אוהליך" באמצעות מדרגות שהציבו במקום.

בהודעה שפרסמו הם מסרו: "שמחים ונרגשים לבשר שהלילה, ערב ראש חודש מנחם אב, גאלנו בחסדי ה' בנין נוסף בשדה המכפלה – בית החירות.(סמוך לקיר שלמה). לטובת הצלחת המבצע , אנו מבקשים כרגע להימנע מלהגיע ולהתקהל בקרבת הבית". הבית החדש שנרכש נמצא מדרום למערת המכפלה.

אליהו ליבמן ראש מועצת קרית ארבע חברון מסר כי "עוד בית ועוד מטר ועוד חדר, קרית ארבע חברון מתרחבת היום בעוד בית שנרכש כחוק, ישבו בבית הזה משפחות יהודיות כפי שישבו באזור הזה יהודים בעבר.

ראש מועצת קרית ארבע-חברון: "חזרנו לאדמתנו", צילום: ציפי שליסל/TPS
הבית החדש שנרכש נמצא מדרום למערת המכפלה, צילום: ציפי שליסל/TPS

חזרנו לאדמתינו, נחזור ונרכוש עוד בתים ועוד קרקעות כדי לייהד את המקום, אנחנו לא מפחדים לומר את זה, אני רוצה להודות ולברך את כל העוסקים במלאכת הקודש ובמיוחד לעמותת הרחיבי מקום אוהליך שרכשה את הבית ופועלת סביב השעון כדי להחזיר עוד ועוד בתים ליהודים"

בארגון השמאל "שלום עכשיו" מיהרו לגנות את כניסתם של המתיישבים לבית, שאותו כינו "מבנה פלשתיני". לדבריהם, "את ההתנחלות הזאת צריך לפנות עוד לפני שהיא מתבססת. זה לא משנה אם הם קנו את הבית או לא, מדובר בהתנחלות לא חוקית לכל דבר ועניין. אסור שקומץ מתנחלים יקבעו למדינה שלמה את מדיניות החוץ והביטחון ויקימו התנחלות בלב עיר פלסטינית. אם הממשלה לא מפנה אותם באופן מידי, כפי שעשו ממשלות קודמות במקרים דומים, המשמעות היא שההתנחלות החדשה בחברון תהיה רשומה על שמו של רה"מ לפיד".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר