זלנסקי בבית ספר יהודי: "הרוסים רוצים לכלותנו כמו את עם ישראל במצרים - בטוח שנראה ניסים משלנו"

נשיא אוקראינה נועד עם רבני אוקראינה ואמר כי הוא "גאה בעובדה שהרבי מליובאוויטש נולד במדינה" • הרב מאיר סטמבלר: "זו פגישה היסטורית משום שזו הפעם הראשונה שבה הנשיא מגיע למוסד חינוכי יהודי"

"הרוסים רוצים לכלותנו. פה ובישראל צריכים נס" זלנסקי. צילום: Collive/FJCU קרדיט

נשיא אוקראינה וולדימיר זלנסקי נפגש היום (חמישי) עם רבנים ושלוחי חב״ד באוקראינה לקראת חג הפסח ולציון יום הולדתו של הרבי מליובאוויטש, שנולד באוקראינה.

הפגישה התקיימה בבית הספר היהודי "שמחה", ביוזמת "פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה" (FJCU) שמאגד את כל הקהילות היהודיות במדינה.

התלמידים הראו לנשיא זלנסקי "ליל סדר" לדוגמא, והסבירו לו על סימני קערת הסדר. בין התלמידים שקיבל את פניו של זלנסקי הוא ויטלי טחמזוב. הוריו נסעו עם תחילת המלחמה להילחם בחזית באזור בחמוט; אמו נפצעה קשה, עברה ניתוח ולא חזרה לחזית אך אביו עדיין נלחם ברוסים. לפני כשבועיים עבר התלמיד ויטלי ברית מילה וקיבל את השם היהודי חיים.

מערכות ההגנה האווירית מעל קייב, צילום: רויטרס

לדברי הרב מאיר סטמבלר, "זו פגישה היסטורית משום שזו הפעם הראשונה שבה הנשיא מגיע למוסד חינוכי יהודי ובכלל הפעם הראשונה שהנשיא מגיע למבנה של הקהילה מאז תחילת המלחמה".

"אנחנו מאמינים בניסים"

הנשיא זלנסקי אמר במהלך הביקור: "רבים באוקראינה ובישראל יחגגו את הפסח, חג החירות, במקלטים", אמר הנשיא, "כאן ושם צריכים להיות בני חורין. חייבים לנצח את הרוע". זלנסקי גם עמד על הייחודיות של שלוחי חב"ד שלא ברחו מהמדינה ונשארו עם היהודים ועם כלל האזרחים בה. לדבריו, "האמונה היא זו שנותנת לנו את הכוח. פסח הוא חג החירות, אנו מאמינים בניסים. הרוסים רוצים לכלותנו כמו את עם ישראל במצרים ואנו בטוחים שנראה ניסים משלנו הן באוקראינה והן בישראל". זלנסקי גם אמר לרבנים כי הוא גאה בעובדה שהרבי מליובאוויטש נולד במדינה".

הרב מאיר סטמבלר, יו"ר "הפדרציה", הודה לנשיא בשם הרבנים על הסיוע והיחס הטוב של השלטונות וביקש לפעול לטובת החזרת רכוש יהודי ונושאים ביורוקרטיים שמקשים לעיתים על התנהלות הקהילות שלא במתכוון. "השליחות של הרבי נותנת לנו כוח להישאר. אנו נלחמים בחושך ונותנים כוח לתושבים כאן".

זלנסקי מדליק נר חנוכה, צילום: ערוץ הטלגרם של נשיא אוקראינה

בתום הנאומים, הרב סטמבלר העניק לנשיא "מצות שמורות", כאשר על האריזה מתנוסס דגל אוקראינה - וכן את העותק הראשון של הגדה של פסח מתורגמת לאוקראינית. על ההגדה, בכריכת עור, נחרט שמו של הנשיא זלנסקי. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר