אם יש משהו משותף למחבלים עם הסכינים ששוטפים את ישראל - הוא שכולם חפים מפשע. הבחורה שנופפה בסכין בתחנה המרכזית בעפולה בכלל לא התכוונה לרצוח, הסביר אחד הח"כים מהרשימה הערבית המשותפת. היא במקרה עברה שם ונופפה בסכין במסגרת איזה טקס מסורתי. ואילו הירי של השוטרים היה הוצאה להורג (אף שלא מתה), רק כי היא ערבייה.
ומה עם הצעיר מגן שמואל? הוא עשה תאונה עם האוטו, ומה שקרה אחר כך עם הסכין זה בכלל לא מתאים לו, וכנראה יהודים תקפו את הסכין החפה מפשע שלו, רק כי זו סכין של ערבי. ואם כבר מדברים, זה כנראה לא קרה. אז איך יש פצועים? כנראה היהודים המוסתים נבהלו ותקפו את הסכין החפה מפשע שלו במכות צוואר.
והנער עם המברג בתל אביב? אם לא היו יורים בו כל כך מהר, הוא היה מספיק להדק לנו כמה ברגים כמו שתיכנן. מה לעשות שהברגים היו מונחים לאנשים על הצוואר?
גם ראיתי את הסרטון שבו מתועד הדרשן מהמסגד ברפיח מנופף בסכין וקורא לצעירי עמו לדקור יהודים וכמה שיותר, וגם מסביר להם שעליהם לא לפעול לבד אלא לעשות זאת בצמדים, בשלישיות ועדיף בקבוצות של ארבעה וחמישה אנשים. לפי חבר הכנסת אחמד טיבי, גם הוא חף מפשע ומאשימים אותו רק משום שהוא ערבי.
שלשום פירסם חמאס הודעה בחתימת עיזת א־רישק, עוזרו של חאלד משעל, ובה קרא להרחיב את מתקפת הדקירות. ונשאלת השאלה איך אפשר להרחיב מתקפה שכל המשתתפים בה נקלעו למקום במקרה, ולא עשו שום דבר, ומאשימים אותם רק בגלל שהם ערבים. אבל לך תדע, אולי גם עוזרו של משעל רק נקלע במקרה להודעה של עצמו.
תל אביב־עזה
לאחרונה, בשעות הפנאי שלי - ובגלל מצבי יש לי לא מעט - אני מנהל ויכוחים תיאולוגיים עם מוסלמים בפייסבוק. יותר ויותר אני משתכנע שזה צריך להיות המישור שבו ננהל את העימותים בינינו.
מתברר שאפשר להפוך את זה לכיף. אמנם פעם ביום חוסמים אותי, אבל לא חסרים דפים אחרים שבהם אפשר לקיים דיונים.
למשל, אם אנחנו הכובשים והם הנכבשים, הרי זה אות לכך שאללה לא אוהב את הפלשתינים ומחבב אותנו. ואם כדי להיכנס
לאל־אקצא הם צריכים לקבל רשות משוטרים יהודים, שעומדים בכניסה ועל הכובע שלהם סמל עם מגן דוד, ולעבור בדרך מחסומים של צה"ל שמעליהם מונף דגל ישראל, זהו סימן נוסף לכך שאללה אוהב אותנו יותר, ובאותה עת לא סובל את הערבים.
השבוע אמר לי בחור מעזה ש"אללה שלח את היטלר להרוג שישה מיליונים מכם". שאלתי אותו אם זה אומר שהוא מודה שהרצח הזה אכן התרחש. הוא ענה שהוא יודע שזה קרה, וכשרואים את היהודים - גם מבינים למה הגרמנים עשו לנו את זה.
אני מביא את הדוגמה הזו כדי להבהיר שהדיונים הללו לא תמיד נעימים, אבל נראה לי שעדיף להעביר את הסכסוך למישור
הוויכוח התיאולוגי.
השבוע, למשל, היו גם כמה פלשתינים שהסכימו שזה שאללה נתן לנו את תל אביב וזרק את הפלשתינים לבלאגן שנקרא עזה, מצביע על חוסר סימפטיה מצידו כלפי אומת האיסלאם, שלא לדבר על המשמעות הדתית של המוני מוסלמים שמתחננים למקלט בארצות הכופרים באירופה.
באמצע השבוע הזכיר לי מישהו שאני שייך לבני הקופים והחזירים, וגם זה לא היה הכי נעים, אבל הוא הסכים שיש בעיה אם אפילו לבני הקופים והחזירים אללה נותן יחס טוב יותר מאשר לנאמניו המוסלמים.
מצד אחר, אני חושב שייתכן שעליתי על הסיבה לכך. מי שבוחן היטב את הצילומים מהמהומות ביהודה ושומרון, מגלה שחלק ניכר מבקבוקי התבערה החלו את דרכם בעולם כבקבוקי בירה, משקה אלכוהולי האסור על פי האיסלאם.
העליתי את הנקודה הזו בפני בני שיחי. אולי אללה מעניש אתכם על שתיית אלכוהול, שאלתי. ומילא כשרואים בקבוקים כאלה בהפגנות באזור רמאללה, הנחשבת לעיר הבליינים והחוטאים, ובעבר חיו בה ובסביבותיה גם לא מעט נוצרים (רובם ברחו כיוון שלא יכלו לעמוד בסובלנות מצד בני עמם); אבל איך מגיעים בקבוקי בירה לחברון, העיר הדתית ומעוז חמאס (וגם לירושלים)? עד לשם הגיע החטא.
אולי זו הסיבה שאללה מתייחס טוב יותר ליהודים מאשר למוסלמים.
אולי זו גם הסיבה לאירוע שתועד השבוע, כשצעיר מחברון ניסה להשליך בקבוק תבערה לעבר חיילי צה"ל, אבל במקום זאת הצית את עצמו מול המצלמות.
לפעמים הדיונים עוברים לקללות, ואז מתברר שלמרות השהות הממושכת במזרח התיכון, המיומנות שלהם בתחום טובה יותר. אני זה שצריך להשתפר.
ולפעמים הדיון מגיע למחוזות מפתיעים. כך, למשל, השבוע העלה צעיר פלשתיני את הטיעון שאם אללה נתן לנו את תל אביב, עם החתיכות שממלאות אותה ואת חוף הים שלה (שוב, לא אני העליתי את הנקודה הזו), ולפלשתינים נתן אללה את עזה על "אוצרותיה", אז כנראה אללה אוהב יותר את היהודים. עצרתי כאן.
על החרם
האם יכול להיות שכל אלה שמסבירים כעת מדוע אסור להחרים בתי עסק של ערבים, הם אלה שתמכו בחרם על התנחלויות?
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו