הכירו: הרופא שמטפל בחולים בזמן ריצה

ד"ר ישי ראובן מבית החולים רמב"ם משתתף במרוצי המרתון השונים, מלווה ליקויי שמיעה וראייה והקים "מיני חדר כושר" במחלקת אף, אוזן, גרון • לדבריו: "הכל התחיל מהליכון, הכנסתי הליכון לאחד מחדרי הטיפולים במחלקה ובזמן שאני מקבל מטופלים אני הולך"

קבוצת הריצה של ד"ר ישי ראובן, צילום: הקריה הרפואית לבריאות האדם רמב"ם

רופאים בדרך כלל מטפלים בחולים, אבל ד"ר ישי ראובן, רופא בכיר במחלקת אף, אוזן, גרון ברמב"ם ומי שמרכז את תחום מרפאת הסחרחורות ושיווי המשקל בבית החולים, לקח את העניין הזה צעד קדימה ולא רק מטפל במחלות אלא מנסה למנוע אותן בכך שהוא מלווה את החולים והצוות הרפואי והקים מעין חדר כושר קטן במחלקה.

ד"ר ראובן, מי שמתחרה בכל מרתון אפשרי, ומדורג במקומות הגבוהים, לוקח השראה לשלב את נושא הפעילות הגופנית לקידום הבריאות בעוד תחומים בחייו: ליווי ליקויי ראייה ושמיעה במירוצים שונים בארץ, התנדבות בעמותות שונות ובחודשים האחרונים קידום המודעות לנושא בתוך רמב"ם - מול המטפלים, אבל גם ובעיקר - מול צוות בית החולים. "הכל התחיל מהליכון", סיפר ד"ר ראובן, "הכנסתי הליכון לאחד מחדרי הטיפולים במחלקה ובזמן שאני מקבל מטופלים אני הולך, הכל כמובן רק כשמתאפשר, בהסכמת המטופל ובתיאום איתו".

בהמשך הסביר כי: "הפעולה הזו מסייעת לי לחדד את המחשבה, להזרים יותר דם למוח, להגיע ליכולות קוגניטיביות חדות יותר בכל הקשור לטיפול ולאבחון של המטופל או המטופלת. במקביל אני נותן דוגמא, מראה שיש מעשים ומזמין מטופלים ועמיתים לעבודה להצטרף אליי. מקווה שאני מצליח להתניע אנשים לפעולה, כי זה כל כך חשוב לשמור על הגוף שלנו".

ד"ר ישי ראובן, צילום: הקריה הרפואית לבריאות האדם רמב"ם

במחלקת אא"ג ברמב"ם ניתן למצוא "מיני חדר כושר", אשר הוקם הודות לתרומתו של שפי ששון. רבים מעמיתיו של ד"ר ראובן, עושים שימוש באופני כושר, משקולות, ושק אגרוף שהביא איתו ד"ר יקי כהן, מנהל המחלקה. לצד הפעילות במחלקה, ד"ר ראובן יזם יחד עם חברים נוספים ברמב"ם, מסגרת פעילויות גופניות מגוונות לכלל עובדי בית החולים ובשעות הבוקר המוקדמות העובדים לוקחים חלק בפעילות ריצה, זומבה, טאי צ'י, הליכה, פילאטיס, אימוני כוח ועוד, בבית החולים מספרים כי הקבוצות רק הולכות וגדלות.

ד"ר ראובן הוסיף: "הרבה מחקרים עסקו בנושא של פעילות גופנית ויתרונותיה, בארה"ב תופעת ישיבת היתר, הידועה בקרב גורמי המקצוע כ'ישבנות', הפכה למגיפה של חולי וכיום זה נהוג ומקובל לראות איך אנשים שמקום העבודה שלהם מכתיב ישיבה ליד שולחן, מבצעים את אותן הפעולות בתנועה. נכון שזה לא מחזה רגיל לראות רופא על הליכון, אבל גם אנחנו, אולי אפילו יותר מהאדם הממוצע, מחוייבים לשמור על הבריאות שלנו. אני נותן לכולם מרשם - קומו וצאו להליכה".

דוברות הקריה הרפואית לבריאות האדם ברמב"ם

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר