פייזר: הקורונה תישאר איתנו לפחות עד 2024

החברה מעריכה כי המגפה העולמית תהיה באותם ממדים בשנה-שנתיים הקרובות • חיסון במינון נמוך של החברה לבני שנתיים עד ארבע הוביל לתגובה חיסונית חלשה מהצפוי

מחלקת קורונה באוקראינה, צילום: רויטרס

חברת פייזר, מפתחת החיסון לקורונה, העריכה היום (שישי) כי מגפת הקורונה לא תהיה מאחורינו עד שנת 2024. זאת לאחר שגרסה במינון נמוך של החיסון שיועדה לבני שנתיים עד ארבע הובילה לתגובה חיסונית חלשה מהצפוי.

ראש מחלקת המחקר של החברה, ד"ר מיקאל דולסטן, אמר במסגרת שיחה עם משקיעים כי פייזר חוזה שבאזורים מסוימים המגפה תישאר באותם ממדים בשנה-שנתיים הקרובות. עם זאת, דולסטן הסביר כי להערכתו יש גם מדינות שבהן יהיו עומסי תחלואה נמוכים, הניתנים לשליטה, במהלך אותו פרק זמן.

ייצור החיסון של פייזר // צילום ארכיון: רויטרס

עד שנת 2024, לפי החברה, המחלה אמורה להיות אנדמית ברחבי העולם – דהיינו מוגבלת לאזורים מסוימים. "מתי ואיך זה יקרה – זה תלוי באבולוציה של המחלה", אמר דולסטן. לדבריו, "הופעתם של וריאנטים חדשים עשויה להשפיע גם כן על המשך התפשטות המחלה".

התחזית של פייזר באה על רקע הופעת זן האומיקרון, שיש לו יותר מ-50 מוטציות בהשוואה לגרסה המקורית של הנגיף. מחקרים ראשוניים מראים כי היעילות של שתי מנות חיסון נגד וריאנט זה קטנה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר