לאחרונה רץ ברשתות נתון מסקרן במיוחד: סקר חדש של חברת גאלופ מצא כי בארצות הברית נרשמה ירידה בשיעור האנשים עם BMI גבוה מ־30 - הדרגה הראשונה של השמנה.
אחרי שבשנת 2022 המדינה הגיעה לשיא של 39% מהאוכלוסייה שסובלים מהשמנה, בשנת 2025 הנתון ירד ל־37% בלבד.
ברשתות החברתיות מיהרו לייחס את השינוי לטרנד הלוהט של השנים האחרונות - זריקות ההרזייה, ובראשן אוזמפיק ו־וויגובי.
התרופות הללו, שפותחו על ידי חברת נובו נורדיסק הדנית, כבשו את העולם והפכו את החברה למעצמת ענק ששינתה את שוק התרופות, התזונה ואפילו את תעשיית האופנה והבידור.
אלא שכעת נובו נורדיסק חווה תקופה לא פשוטה. התחרות בשוק תרופות ההשמנה והסוכרת הולכת ומחריפה, כשחברות כמו אלי לילי מציגות תוצאות מרשימות ומאיימות על ההגמוניה הדנית.
במקביל, החברה נאלצה להסכים להסדר בארצות הברית שצפוי להוביל להורדת מחירים של התרופות הפופולריות, מהלך שמכביד עוד יותר על שורת הרווח. כדי להתמודד עם הלחצים, הודיעה החברה על תוכנית קיצוצים רחבה הכוללת פיטורים של כ־9,000 עובדים, במטרה לחסוך מיליארדי קרונות דניות בשנה.
ובכל זאת, נשאלת השאלה:
האם באמת אלה זריקות ההרזייה שהובילו את האמריקאים לרדת במשקל, או שאולי הנתון של גאלופ לא מגלה את התמונה המלאה?
על כך ננסה לענות בכתבת הווידאו שנמצאת למעלה.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו