מחקר על חטופים ששוחררו: כשליש מאלו שנבדקו סבלו מפציעות חודרות

עוד עלה מהמחקר כי אובדן משקל במהלך השבי היה גדול יותר אצל מבוגרים בהשוואה למתבגרים וגדול יותר אצל מתבגרים בהשוואה לילדים

כשליש סבלו מפציעות חמורות. ג'יפ הצלב האדום עם חטופים בדרך למצרים (ארכיון). צילום: רויטרס

מחקר של בי"הח שניידר לגבי הטיפול בילדים ואימותיהם שחזרו מהשבי, מציג ממצא חדש לגבי מצבם הפיזי: כשליש מהחטופים שנבדקו היו בעלי פציעות חודרות.

תיעוד: החטופות מועברות מידי חמאס לצלב האדום, נובמבר 2023

במסגרת המחקר נבדקו 26 חטופים שבים, מהם 11 ילדים (גיל אפס עד תשע), שמונה מתבגרים (18-10) ושבעה מבוגרים (19 ומעלה). הגיל הממוצע היה 12.1 שנים, 73% מהשבים היו נשים או ילדות. חציון משך האשפוז היה ארבעה ימים.

עוד עלה מהמחקר כי אובדן משקל במהלך השבי היה גדול יותר אצל מבוגרים בהשוואה למתבגרים וגדול יותר אצל מתבגרים בהשוואה לילדים. כלומר, ככל שהילדים היו קטנים יותר- הם איבדו פחות משקל. מבוגרים איבדו בממוצע 9.3% ממשקל גופם, מתבגרים 7.5% וילדים 1.76%.

ד"ר לוטם גולדברג, מרכז שניידר לרפואת ילדים, מספרת: "הטיפול בילדים שחזרו משבי היה מאתגר והצריך גישה יצירתית. מצאנו קשר מובהק בין הגיל לאובדן משקל, למרות שלאיש מן השבים לא הייתה תסמונת ''האכלה חוזרת", המתבטאת בסיבוכים מטבוליים וקליניים, המתרחשים בעקבות הזנה מהירה ועודפת לאחר מצב הרעבה או צום ממושך".

המחקר יוצג ביום חמישי בכנס רופאי הילדים חיפ"ק - החברה הישראלית לפדיאטריה קלינית.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר