"אחרי שבועיים ישוב ללכת": השלכות הניתוח הדחוף שעבר גנץ

במהלך רכיבת שטח סמוך לקיבוץ יד מרדכי - גנץ שבר את כף רגלו ופונה לבי"ח שם נותח • מנהל היחידה לטראומה אורתופדית בשיבא, ד"ר ולדיסלב אוגורצין: "השבר היה עם תזוזה ולכן נדרש לנתח ולעשות שיחזור וקיבוע"

בית החולים שיבא. צילום: יוסי זליגר

הניתוח שעבר היום (שני) השר וחבר הקבינט בני גנץ נעשה בהרדמה מלאה ונמשך כשעה. במהלכו קובע השבר ברגלו על ידי קיבוע סטנדרטי. יצויין כי בהודעות שיצאו מלשכת השר דווח על הניתוח רק בדיעבד.

גנץ: "שרים שפוגעים בביטחון המדינה לא צריכים לשבת בקבינט" קרדיט: דוברות המחנה הממלכתי

יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, נפצע הבוקר (שני) ברגלו, במהלך רכיבה על אופני שטח סמוך לקיבוץ יד מרדכי. מטעמו של גנץ נמסר כי בבדיקה רפואית התברר שהוא סובל משבר בכף הרגל.

"מדובר בשבר בקרסול, שזו פגיעה שכיחה יחסית, שנגרמת מחבלה סיבובית בקרסול," ציין מנהל היחידה לטראומה אורתופדית בשיבא, ד"ר ולדיסלב אוגורצין. "השבר היה עם תזוזה ולכן נדרש לנתח ולעשות שיחזור וקיבוע של השבר, שיאפשרו לו חזרה לתפקוד יותר מהיר".

חדר המיון בשיבא תל השומר, צילום: יוסי זליגר

עוד אמר ד"ר אוגורצין כי "הניתוח יאפשר לשר לחזור לתפקוד מהיר. אחרי שבועיים ניתן כבר להתחיל ללכת. תפקוד עם פעילות ספורטיבית ייארך עוד כמה שבועות או חודשים, אך חלק מהפעילות הספורטיבית ניתן לעשות מוקדם יותר".

ישנן פגיעות בקרסול שבהן אין צורך לנתח, אך במקרה הנוכחי, בשל התזוזה בשבר היה צורך לבצע ניתוח, שמוגדר באורתופדיה כניתוח דחוף.

השר בני גנץ, צילום: אורן בן חקון

לדברי הרופאים גילו של גנץ, 64, לא מהווה גורם סיכון או גורם מעכב בהחלמה. "הוא איש בריא וסופרטיבי ואין לו מחלות כך שלגיל אין משמעות במקרה שלו. הוא תפקודי ופעיל. נאחל לו החלמה מהירה. הוא צפוי להשתחרר מחר", אמר ד"ר אוגורצין.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר