קיבל את החיים במתנה: אדם עבר שישה אירועי דום לב ברציפות וניצל

עטון, תושב ירושלים חש כאבים לא רגילים בגופו • כאשר הגיע למרפאה עבר התקף לב ודום לב ראשון • בבית החולים "הדסה עין כרם", עבר חמישה אירועים נוספים • "המזל הטוב שלי זה הצוות הזה"

עטון וצוות המטפלים. צילום: דוברות הדסה

"במהלך הבדיקה במרפאה עברתי דום לב ראשון": חייו של נ' עטון תושב ירושלים בן 66, ניצלו לאחר שעבר שישה אירועי דום לב ברציפות.

"בוקר אחד התעוררתי והתחלתי להרגיש לא טוב", מספר עטון. "אני אדם בריא בדרך כלל, אבל כשהגוף נשאר חלש והכאב הלא ברור החמיר, הגעתי לקופת חולים ליד הבית שלי. הגעתי לשם ממש בזמן כי במהלך הבדיקות עברתי במרפאה התקף לב חריף ודום לב. תוך כדי שהצוות הזמין אמבולנס בדחיפות, הוא כבר נערך במהירות ונתן לי מכת חשמל אחת כדי להחזיר לי דופק".

בדרך לבית החולים הוא עבר דום לב שני. וצוות מד"א ביצע מכת חשמל שנייה. לבית החולים הדסה עין כרם הוא הגיע במצב קשה מאוד ולא יציב כלל.

ביה"ח הדסה עין כרם, צילום: יואב ארי דודקביץ'

ד"ר ג'בארה, מצנתר בכיר ומנהל יחידת קרדיולוגיה אשפוזית בהדסה עין כרם הוזעק מביתו לאפל בחולה בזמן שבבית החולים החלו לבצע החייאה בעטון."במקביל למצב הקשה בו היה נתון וקריסת הלב, היה עלינו לבצע צנתור באופן מיידי כי הוא סבל מעורק ראשי חסום לגמרי" מספר ג'בארה ומוסיף כי במהלך הטיפול גם היה חשד לאירוע מוחי.

"המשכנו בהחייאה ממושכת ותוך כדי התחלנו בביצוע הצנתור, זו דרמה גדולה מאוד בתוך חדר הצנתורים", ד"ר ג'בארה את האירוע. "הכל קרה תוך כדי: פתיחת העורק הראשי שהייתה מאתגרת מאוד, ארבעה אירועי דום לב שעטון עבר בזה אחר זה וארבע מכות חשמל שקיבל והחייאה שנמשכה כל הזמן במקביל, במתן תרופות ועיסויים".

לבסוף יוצב מצבו של עטון והוא הועבר לטיפול נמרץ. כשהתעורר למחרת הוא כלל לא היה מודע למה עבר עליו ביממה האחרונה. לדבריו, "המזל הטוב שלי זה הצוות הזה, שאני לא יודע איך אוכל להודות ולגמול לו אי פעם. ד"ר ג'בארה נשלח להציל אותי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר