נדיר: תינוק נולד עם שני איברי מין זכריים וללא פי טבעת

התופעה החריגה מוכרת בספרות המקצועית בשם "דיפליה" ותוארה לראשונה בשנת 1609 על ידי רופא שוויצרי • עד כה תועדו בעולם רק 100 מקרים דומים • הסיכוי שתינוק ייוולד עם שני איברי מין זכריים אך ללא פי טבעת עומד על אחוז אחד בלבד • נבדקת האפשרות האם מדובר במקרה הראשון אי פעם

תופעה נדירה וחריגה. עד כה תועדו רק כ-100 מקרים בעולם. צילום: סטפן סימפסון

מקרה רפואי נדיר וחריג מאוד נרשם בפקיסטן לאחרונה. תינוק פקיסטני נולד עם שני איברי מין זכריים וללא פי טבעת.

על פי הספרות המקצועית, לידה עם שני איברי מין זכריים באדם אחד היא תופעה נדירה, אך מוכרת, ושמה דיפליה.

לפי הדיווחים באתר 'דיילי מייל', שני איברי המין של הפעוט אשר נולד בשבוע ה-36 להיריון נמצאים במצב תקין והוא יכול להוציא שתן משני פתחי הפינים. עם זאת, איבר מין אחד גדול מאיבר המין השני בס"מ. במקביל, בגלל היעדר פי טבעת, הרופאים ביצעו מספר טיפולים רפואיים, בהם קולונוסקופיה וניתוח הסטת המעי הגס כדי לאפשר לצואת הילד לצאת מהגוף.

המקרה הראשון שתועד - לפני כ-400 שנים

דיפליה תוארה לראשונה בשנת 1609 על ידי רופא שוויצרי כאשר עד כה רק 100 מקרים דומים תועדו בספרות הרפואית המקצועית. בארצות הברית מדווחים על מקרה אחד של דיפליה על כל חמישה וחצי מיליון לידות של בנים.

אנשים שחיים עם דיפליה נמצאים בסכנה מוגברת לזיהומים ובעיות רפואיות נוספות, בעיקר בשל זיהומים החודרים למערכת הכליות והעיכול.

מומחי הרפואה שטיפלו בתינוק ציינו שהסיכוי שתינוק ייוולד עם שני איברי מין זכריים אך ללא פי טבעת עומד על אחוז אחד בלבד, מה שמעלה את ההשערה שעוד לא אומתה כי מדובר על הילד הראשון בעולם אשר תועד כמי שמתמודד עם שילוב מומים שכזה.

התינוק שוחרר לביתו לאחר הטיפולים הרפואיים שקיבל בבית החולים בעיר הבירה איסלמבאד ונמצא במעקב רפואי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר