לקראת ניקיון פסח: קמפיין לאיסוף תרופות שאינן בשימוש ויכולות להציל חיי אחרים

מאחורי היוזמה עומד ארגון איסוף התרופות "חברים לרפואה" • הציבור יוכל למסור את התרופות שאין בהן צורך לאחת מ-1000 נקודות האיסוף כולל כל סניפי סופר פארם • העמותה אוספת את התרופות, ממיינת בהתאם להתוויות הרפואיות ולתאריך התפוגה, ומחלקת אותן למי שזקוק, בחינם

1000 נקודות לאיסוף תרופות והעברתן לאחרים. צילום: גטי אימג'ס

חג הפסח, עוגן הניקיונות הכלל-ישראלי האולטימטיבי, הוא גם מועד קבוע בו אנשים רבים עושים סדר בארון התרופות הביתי, וזורקים את התרופות שנותרו ללא שימוש.

אלא שלא פעם התרופה שאנו משליכים, יכולה להציל חיים של מישהו אחר. למעשה, מדי שנה מושלכות לאשפה בישראל כמויות אדירות של תרופות מסוגים שונים בשווי של מאות מיליוני שקלים, ובהן תרופות מצילות חיים, תרופות למחלות כרוניות ותרופות שגרה.

בארגון "חברים לרפואה", ארגון הגג הגדול בארץ להנגשת תרופות, יוצאים בקמפיין הסברה לפסח 2024 למען הקהילה כדי למצוא פתרון שיחסוך את הפסולת ומנגד ייטיב עם חולים אחרים.

"השנה יותר מתמיד". קמפיין לאיסוף תרופות , צילום: חברים לרפואה

הארגון קורא לציבור למסור את התרופות שאין בהן צורך לאחת מ-1000 נקודות האיסוף הנגישות בפריסה ארצית רחבה כולל כל סניפי הסופר פארם. העמותה אוספת את התרופות, ממיינת בהתאם להתוויות הרפואיות ולתאריך התפוגה, ומחלקת אותן למי שזקוק - בחינם.

"תרופות רבות שאנו צוברים בארון התרופות הביתי, מושלכות ב'ניקיון פסח תקופתי' לפחי הזבל, לאסלות השירותים, לכיורים הביתיים וכיו"ב. התרופות האלו הן פסולת המכילה חומרים רעילים ומזהמת את הסביבה ואת מי התהום ופוגעת בחקלאות, בבעלי החיים ובבני האדם", מסביר ברוך ליברמן מנכ"ל "חברים לרפואה".

"השנה, יותר מתמיד, בצל המלחמה שהכניסה חלקים גדולים מהציבור למצוקה כלכלית, יש צורך בהירתמות רחבה. עבור אנשים רבים, השאלה אם לקנות תרופה פשוטה ושגרתית כמו אקמולי לילד, לרכוש תרופה לטיפול במחלה כרונית כמו סוכרת או יתר לחץ דם או לוותר על תרופות ולקנות לחם וחלב - היא התלבטות ממשית. לכן, זה הזמן להתגייס למאמץ ולתרום את התרופות שלא בשימוש - למיחזור", הוא מדגיש.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר