"לא נשארה עין יבשה במחלקה": בוולפסון קיבלו בשמחה חמש חטופות

יפה אדר, חנה קציר, עדינה משה, מרגלית מוזס וחנה פרי שבו לישראל בפעימה הראשונה בעסקת החטופים • גם 35 שנות ניסיון לא הכינו את אורנה צבי, מנהלת הסיעוד במרכז הרפואי למקרה הזה: "טיפלנו בפצועים בקורונה ובהרבה דברים, אבל זה אירוע שלא היה כמותו"

חיע. צילום: לחנ

הפעימה הראשונה של עסקת שחרור החטופים התבצעה במהלך יום שישי, בסופו נכנסו לישראל 13 חטופים, ביניהם חמש נשים.

אורנה צבי, מנהלת הסיעוד בוולפסון, הייתה בצוות שטיפל בחמש המשוחררות שהגיעו לבית החולים: יפה אדר, חנה קציר, עדינה משה, מרגלית מוזס וחנה פרי.

SATVIEW.TV

"זו הייתה התרגשות עצומה אחרי היערכות של חודש ימים של כל הצוותים לכל האפשרויות והתרחישים. הגענו אתמול לשיא בצורה מיטבית. היה אירוע מאד מרגש גם מבחינת השבות והצוותים, עם הרבה דמעות", שתפה צבי. "הייתי באמבולנס עם אחת השבות והיא שמעה את מחיאות הכפיים והדגלים שהונפו לאורך כל הדרך לבית החולים. היא ממש התרגשה החזיקה לי את הידיים ואמרה שהיא לא מאמינה שזה עבורם. אמרתי לה המדינה הזו מחכה לכם שבועות".

יפה אדר, צילום: דובר צה"ל, באדיבות המשפחות

הנשים המבוגרות ששבו נשארו גם במוצאי שבת להמשך אשפוז ובדיקות בוולפסון. אחת מהן צפויה להשתחרר היום (ראשון) לדברי צבי: "המפגש עם המשפחות היה מאד מרגש. לא נשארה עין יבשה במחלקה. אתמול היה להן יום מאד מתיש והן היו מאד עייפות. היום רואים יותר אופטימיות יותר חיוכים וחיבוקים. חלק נרחב יותר מהמשפחות והנכדים הגיעו היום. יש כבר אווירה יותר נינוחה ומנסים ליצור שגרה.

אורנה צבי, מנהלת מחלקה סיעודית בוולפסון, צילום: וולפסון

לגבי ההמשך אנחנו בודקים האם יש להן לאן לחזור, מה הרצון שלהן ומה הטיפול הקליני שנדרש, כדי לסגור קצוות ולאפשר למרפאות בקהילה להמשיך ללוות אותן. אני אחות 35 שנים ובוולפסון וזה אירוע שלא היה כמותו לא ראיתי בכל שנות עבודתי. טיפלנו בפצועים, בקורונה ובהרבה דברים אבל איך לגשת לאירוע כזה- זה אירוע מסוג חדש שעבר עם אפס תקלות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר