דוברי בתי החולים למען דובר איכילוב שיודח: "המסע"ת עם החטופה התנהלה ללא הנחיות מתאימות"

המכתב נשלח למנכ"ל איכילוב פרופ' רוני גמזו, שהחליט על הצעד בשל הדברים שבזמנו אמרה יוכבד ליפשיץ • "עובדה היא שרק לאחר האירוע הזה גובשו במשרדי הממשלה נהלים בתחום"

פרופ' רוני גמזו עם יוכבד ליפשיץ ששוחררה משבי חמאס. צילום: פרופ' רוני גמזו עם יוכבד ליפשיץ

דוברי בתי החולים מתייצבים לצדו של דובר איכילוב אבי שושן, לאחר הפרסום ב"ישראל היום" על ההחלטה לזמן אותו לשימוע לפני פיטורים בעקבות הראיון שהתקיים בבית החולים עם החטופה ששוחררה יוכבד ליפשיץ.

מסיבת העיתונאים של החטופה ששוחררה יוכבד ליפשיץ // צילום: משה בן שמחון

כפי שפרסמנו מנהל איכילוב זומן לשיחה עם מנכ"ל משרד הבריאות לאחר האירוע. לאחריה הושעה שושן לשבוע ולאחר מכן זומן לשימוע. הדוברים מציינים כי שושן הוא היחיד שנדרש לשאת באחריות ולשלם מחיר, בעוד שעד לאותו אירוע לא היו נהלים בנושא ולא אכיפה מצד גורמים ממשלתיים אחרים.

"אנו, דוברי בתי החולים, פועלים מתוך יושרה מקצועית, ומתייצבים יום יום לעשות את עבודתנו על הצד הטוב ביותר, פעמים רבות במצבים לא פשוטים המציבים בפנינו דילמות מוסריות וערכיות מורכבות", כותבים הדוברים לפרופ' רוני גמזו מנהל המרכז הרפואי תל אביב (איכילוב).

"אנו מבקשים להתאחד ולהביע סולידריות עם אבי שושן, דובר בית החולים איכילוב, ומביעים צער על החלטת הנהלת איכילוב לזמנו לשימוע לפני פיטורים. אין עוררין שהסיטואציה של מסיבת עיתונאים עם חטופה, מתוך כותלי בית החולים, הייתה ייחודית, ראשונית, והתנהלה בהיעדר הנחיות וללא הכתבה של מדיניות ישירה או עקיפה מטעם גורם ממלכתי כזה או אחר.

ועובדה היא שרק לאחר האירוע הזה גובשו במשרדי הממשלה נהלים בתחום. לאור זאת, סימון הדובר כאחראי בלעדי לטענה של נזק להסברה הישראלית אינה הוגנת לדעתנו, ומזכירה את תסמונת האשמת הש"ג שמוכרת היטב בישראל".

הקולגות מתייצבים לצידו. דובר איכילוב אבי שושן,

על המכתב חתומים בין היתר דברי בתי החולים שיבא, רמב"ם, וולפסון, אסף הרופא, זיו בצפת, שערי צדק, ברזילי, מעייני הישועה, ואסותא אשדוד. והם מסיימים בקריאה "נכון יהיה לדעתנו, אם הנהלת המרכז הרפואי ומערכת הבריאות, יתנו גיבוי לדובר המרכז הרפואי. דוברי המרכזים הרפואיים הינם חלק בלתי נפרד ממערכת הבריאות, שדוגלת בתפיסה לפיה, בני אדם שמשתדלים להיטיב עם המערכת לעיתים גם טועים, או כפי שהרופאים עצמם אומרים: human is err To".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר