חרדות ברזל: עלייה בשימוש בתרופות הרגעה מאז תחילת המלחמה

המצב הביטחוני והלחצים הנלווים אליו הביאו לעלייה של עשורת אחוזים בצריכת תרופות הרגעה ללא מרשם • יו"ר הסתדרות הרוקחים בישראל: "גם אנשים שאין להם נגיעה אישית לקורבנות או חטופים ורק נחשפו לתמונות קשות מדווחים על חרדות וקשיים להירדם"

בניית כפר המכבייה לפינוי תושבים מהצפון והדרום \ משה בן שמחון

המצב הביטחוני הקשה והמתוח נותן את אותותיו גם בכל הקשור לעליה בצריכת תרופות לדיכאון חרדה ושינה. מנתוני בתי המרקחת הפרטיים עולה שבימים האחרונים נרשמה עליה של 10-20% בצריכת תרופות ללא מרשם להרגעה. בין התרופות רסקיו, קלמנרבין וולריאן.

"בימים האחרונים מורגש כי אנשים שיש להם מרשמים קודמים לתרופות חרדה ודיכאון מבקשים לרכוש מלאי גדול יותר לחודשיים או שלושה ולא רק לחודש אחד. לצד זאת יש עליה של 10-20% בצריכה של תרופות הרגעה ללא מרשם, תרופות טבעיות למיניהן. מבירור אצל מספר בתי מרקחת זה המצב אצל כולם", אומר דוד פפו, יו"ר הסתדרות הרוקחים בישראל.

על מי שמבקשים טיפול שכזה אומר פפו כי "כל בנאדם שיש לו קשר לאחד מנרצחים או חטופים גם אם זה מעגל שלישי או רביעי מתארים מתח חרדה וקשיים להרדם. גם אנשים שלכאורה אין להם נגיעה אומרים שזה מעסיק אותם כל הזמן, שהם צמודים לטלויזיה הולכים לישון לפנות בוקר והתהפך להם היום. או מדווחים שנחשפו לתמונות קשות ונגרמה להם חרדה".

לדבריו, בין מי שמחפשים טיפולים טבעיים לשינה והרגעה נמצאים הורים לילדים. "שמעתי מהורים שהילדים מפחדים ללכת לישון, כי הם מפחדים שתהיה אזעקה. או ילדים בני 6-10 שערים מול הטאבלט בשעות מאוחרות שסדר היום שלהם השתבש. יש תחושה שהמדינה בחרדה ובצדק".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר