גוטליב תקפה אמנה בינלאומית למאבק במגיפות, שר הבריאות הגיב: "לא ליפול לחדשות כזב"

ארגון הבריאות העולמי מקדם אמנה בינלאומית שתאפשר חלוקה שיוויונית יותר של חיסונים ותיאום בין מדינות • "האירגון מבקש להשתלט על ריבונות ישראל", תקפה הח"כית בציוץ • שר הבריאות הבהיר כי האמנה תובא לאישור הכנסת והממשלה וכי לצערו "מופצות שלל בדיות על מהות האמנה"

השר משה ארבל (ארכיון). צילום: גדעון מרקוביץ

הציוץ של גוטליב - והבהרה של השר: ח"כ מהליכוד תקפה היום (ראשון) את האמנה הבינלאומית שמקדם ארגון הבריאות הבינלאומי בסוגיית המאבק במגיפות. שר הבריאות משה ארבל (ש"ס) הגיב: "לצערי מופצות שלל בדיות על מהות אמנת הבריאות הנדונה בימים אלו".

התקפות הח"כית, ותגובת השר, מגיעים על רקע העובדה כי ארגון הבריאות העולמי מקדם בימים אלו אמנה בינלאומית בנושא טיפול במגיפות. מדובר באמנה שמעבירה לארגון סמכויות בעת מגיפה. כך למשל ארגון הבריאות העולמי יוכל להכריז על מצב חירום במדינה מסויימת, יוכל לדאוג לפיזור שוויוני יותר של חיסונים בין מדינות העולם ונושאים נוספים שקשורים בכך. גיבוש האמנה החל בחודשים האחרונים.

מחאה מול בית שר הבריאות משה ארבל במסגרת "ליל המשת"פים" (ארכיון) // חדשות | ישראל היום

בארגון מח"צ, שמתח ביקורת על החיסונים בתקופת הקורונה, פנו לפני כחודשיים לכל חברי הכנסת על מנת שיתנגדו לאמנה. היום צייצה ח"כ טלי גוטליב בנושא: "אדוני שר הבריאות, אנא ממך אל תאשרר את תיקון אמנת הבריאות של אירגון הבריאות העולמי!

"ותודה לאזרחים מודאגים שהביאו לידיעתי את הזוועה הכרוכה בחתימה על תיקוני האמנה. אירגון הבריאות העולמי מבקש להשתלט על ריבונות ישראל בענייני בריאות. אל תהיו אדישים לזה, אנא קיראו את האותיות הקטנות".

בהודעה שיצאה מטעמו של השר ארבל נכתב כי "ממשלת ישראל ומשרד הבריאות בפרט, בדומה למדינות אחרות - לא יוותרו על ריבונותה של מדינת ישראל - בייחוד בסוגיות הנוגעות לבריאות הציבור.

עוד הוסיף השר כי הידיעות שמופצות בנושא - אינן נכונות. "לצערי מופצות שלל בדיות על מהות אמנת הבריאות הנדונה בימים אלו בארגון הבריאות העולמי ואני מציע לפעול באחריות ולא ליפול לחדשות הכזב הללו. מטרת האמנה היא לא ליטול ריבונות מאף מדינה – אף מדינה שמכבדת את עצמה לא תוותר על ריבונותה לקבל החלטות עבור אזרחיה בתחום בריאות הציבור".

השר הוסיף כי גיבושה של האמנה עודנו נמשך, וכי מטרתה היא להיטיב את המאבק במגיפות: " האמנה המדוברת נמצאת בשלביה הראשוניים, והיא נדונה באופן רחב מול כל המדינות החברות בארגון, לרבות ישראל, במטרה לקדם שיתופי פעולה מיטביים, זיהוי מוקדם של סיכון בריאותי וכלי מניעה וטיפול טובים יותר, שישמשו אותנו ככל שבעתיד תתפרץ מגיפה עולמית חדשה.

כשהאמנה תושלם (הליך שכנראה יימשך מספר שנים), היא תובא לאישור הממשלה והכנסת, כמקובל, וישראל תוכל להחליט האם להצטרף אליה אם לאו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר