"סיכן מטופלות": הרופא מהצפון שהתחזה למנתח פלסטי נעצר ושוחרר בתנאים מגבילים

בעקבות חשיפת "ישראל היום": נאסר על ד"ר אחמד בדראן לעסוק ברפואה, וחקירת משטרה נפתחה נגדו • לפחות שמונה נשים אושפזו לאחר שביצע בהן שאיבת שומן ללא סמכות • "הסיבוכים קשים ביותר, הביאו לתחלואה וסיכנו את חיי המטופלות"

ד"ר אחמד בדראן. צילום: מתוך עמוד האינסטגרם של ד"ר אחמד בדראן

בעקבות חשיפת "ישראל היום" ולאחר חקירת משטרה סמויה נעצר ד"ר אחמד בדראן, רופא מהצפון, ושוחרר בתנאים מגבילים, תוך שנאסר עליו לעסוק ברפואה. ד"ר בדראן חשוד בטיפול רפואי רשלני שגרם לנזק חמור מאוד ובקבלת דבר במרמה.

כזכור, חשפנו ב"ישראל היום" כי לפחות שמונה נשים אושפזו בבתי החולים - אחת מהן בת 43 במצב קשה ובסכנת חיים - לאחר שביצע בהן שאיבת שומן אף שהוא רופא כללי ושאין לו התמחות שמאפשרת זאת. במקרים אחרים נחשד שמכר למטופליו "כדורי הרזיה" שלא ידוע כלל מה מקורם.

במשרד הבריאות פתחו בהליך משמעתי נגדו ואף שללו את רישיונו לחצי שנה בהליך ביניים. במקביל לכך התנהלה חקירה סמויה על ידי המשטרה, שהגיעה השבוע לסיומה במעצרו של ד"ר בדראן ובהבאתו בפני השופטת רים בראנסה מבית משפט השלום בטבריה.

"תוצאות מיידיות!", צילום: דף האינסטגרם של ד"ר בדראן

בית המשפט שחרר את ד"ר בדראן בתנאים מגבילים ובערבות של 10 אלף שקלים, ולאחר הפקדת סכום כסף נוסף שיבטיח שלא יפר את ההגבלות שהושתו עליו. בין התנאים המגבילים: נאסר על ד"ר בדראן לעסוק ברפואה למשך חודשיים (נוסף על שלילת הרישיון שהוא כבר מצוי בה מטעם משרד הבריאות) עד ל־18 באוגוסט.

נוסף על כך, נאסר עליו להיכנס למרפאות שברשותו, לרבות המרפאות שברשות הפלשתינית, עד לתאריך זה. יצוין כי לפני כשנתיים משרד הבריאות סגר מרפאות שבהן טיפל בישראל, אך הוא המשיך לקחת מטופלות מישראל למרפאות שנמצאות בתחום הרשות הפלשתינית.

למשרד הבריאות לא היתה סמכות לאסור עליו לטפל בתחומי הרשות, אך כעת בית המשפט אסר זאת.

בניין משרד הבריאות, צילום: אורן בן חקון
פרסום טיפול של שאיבת שומן, צילום: מתוך עמוד האינסטגרם של ד"ר אחמד בדראן

חקירת המקרים ואיסוף הנתונים נעשו על ידי נציב קבילות הציבור במשרד הבריאות ד"ר בעז לב וצוותו. הנציבות ויחידת התביעה המשמעתית במשרד הבריאות ריכזו את המידע, יזמו את ההליך המשמעתי והעבירו את כל החומר למשטרה.

במשרד הבריאות ציינו: "חשוב להזהיר את הציבור כי ד"ר בדראן לא רשאי לעסוק בשום פעולה רפואית ואינו רשאי לקרוא לעצמו רופא".

ועדת בדיקה שמונתה במשרד הבריאות, ושהחליטה על התליית רשיונו, קבעה בעניינו לפני כחצי שנה: "הסיבוכים המתוארים קשים ביותר, הביאו לתחלואה משמעותית וסיכנו את חיי המטופלות". עוד ציינו חברי הוועדה כי ד"ר בדראן ביצע פעולות ניתוחיות מבלי שהוא מבין את המשמעויות הרפואיות, ו"ללא כל קבלת אחריות רפואית במקרי סיבוך חוזרים ונשנים".

עוד צוין כי הוא ביצע פעולות כירורגיות שחלקן בהרדמה כללית מבלי שיש לו הכשרה מתאימה. "כל אלה מעידים לכאורה על שיקול דעת פגום ונטילת סיכונים בלתי סבירה", פסקה הוועדה.

בראש הוועדה בעניינו של ד"ר בדראן עמד פרופ' יהודה סקורניק.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר