לאחר שבע שנות מאבק: חייל שחלה בלוקמיה במהלך שירותו - יוכר כנכה צה"ל

הצעיר התגייס לצה"ל ב-2013 ושירת כמפקד טנק • כשנתיים וארבעה חודשים לאחר גיוסו הוא החל להלין על כאבי ראש עזים במיוחד שהתגלו כסרטן דם אגרסיבי • בתביעתו טען כי "נחשף מדי יום לדלקים מסוגי סולר ובנזין, לשמנים ולגזי פליטה"

שיירת טנקים (ארכיון), צילום: מרים צחי

לאחר כשבע שנות מאבק, צעיר שחלה בלוקמיה במהלך שירותו בחיל השריון הוכר על ידי משרד הביטחון כנכה צה"ל, לאחר שלפי טענתו הוא נחשף מדי יום לדלקים מסוגי סולר ובנזין, לשמנים ולגזי פליטה.

הצעיר התגייס לצה"ל בשנת 2013 ושירת כמפקד טנק. כשנתיים וארבעה חודשים לאחר גיוסו הוא החל להלין על כאבי ראש עזים במיוחד, שלא חלפו חרף נטילת משככי כאבים. לאחר בדיקה של הרופא הגדודי הופנה החייל לבית חולים, ושם אובחנה אצלו לוקמיה - סרטן הדם - אגרסיבית במיוחד.

לאחר התאוששותו פנה הצעיר לעו"ד יואב אלמגור, שהגיש בשמו תביעה למשרד הביטחון בדרישה לטפל בו ולהעניק לו תגמולים, משום שהמחלה התפרצה כתוצאה משירותו כשריונר. קצין התגמולים דחה את התביעה. בעקבות זאת הגיש עו"ד אלמגור ערעור לבית משפט השלום, שם נטען, בין היתר, כי במהלך שירותו כמפקד טנק הוא נחשף מדי יום לדלקים.

הסכם הפשרה מול צה"ל - 70% נכות

לפי הערעור, הצעיר נחשף לאדי דיזל במסגרת תרגולות בחיל השריון. לטענתו, החשיפה לחומרים מסוכנים אירעה בשטחי אש, כך שלא ניתנה לו ולחבריו אופציה לשטוף את ידיהם. לעדותו, ביחידתו לא נעשה באותה עת כל שימוש בכפפות או באמצעי הגנה אחרים, וגם לא ניתנה הנחיה להשתמש בהם.

לאחרונה, כמה שעות לפני דיון הוכחות בערעור, שאליו זומנו מומחים שונים ועדים ששירתו עם הצעיר - נסוג קצין התגמולים מעמדתו והסכים להכיר בצעיר כנכה צה"ל. במסגרת הסכם הפשרה שנחתם בין הצדדים, משרד הביטחון הכיר במחלת הצעיר כנכות שנגרמה עקב שירותו הצבאי, בשיעור של 70 אחוזים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר