לראשונה בישראל: אשפוז בית לילדים

ביה"ח שניידר מציג: המטופלים ישהו במיון - ויועברו לביתם בליווי צוות רפואי • בכירה בבית החולים: "נעניק לילדים סביבה מוכרת"

האם זוהר ובתה גפן (במרכז) עם הצוות הרפואי בביתן, צילום: יהושע יוסף

בבית החולים לילדים שניידר שבפתח תקווה נפתחה אתמול לראשונה בישראל מחלקת אשפוז בית לילדים.

זו המחלקה הראשונה בישראל שנועדה לאשפוז בית לילדים, ובמסגרתה ילדים מאושפזים בביתם תחת ההשגחה והאחריות של הרופאים והאחיות בבית החולים.

בתחילה הילדים מגיעים לחדר המיון בשניידר, ולאחר בדיקה, אבחון וטיפול - נשלחים ישירות לאשפוז בביתם. יש גם מצבים שבהם ילדים מאושפזים בביה"ח למשך פרק זמן מסוים, ואז מועברים לאשפוז ביתי.

המחלקה של אשפוז בית לילדים מצטרפת למגמה ההולכת ומתרחבת בארץ של אשפוזים, טיפולים ושיקומי בית למבוגרים, שניתנים במימון ארבע קופות החולים, הן על ידי צוותי הקופות, הן על ידי בתי החולים הגדולים - איכילוב תל אביב, שיבא תל השומר ובילינסון - והן על ידי חברות צבר רפואה, בית בלב מקבוצת מכבי ושרן לרפואה עד הבית.

האם זוהר ובתה גפן (במרכז) עם הצוות הרפואי בביתן, צילום: יהושע יוסף

אתמול אושפזה במחלקה החדשה לאשפוז בית לילדים גפן אורנשטיין בת 11 החודשים מרמת גן. היא הובאה אתמול בבוקר על ידי אמה לחדר המיון בשניידר. לאחר בדיקה אובחנה אצלה דלקת, והיא קיבלה תרופה אנטיביוטית בחדר המיון דרך עירוי.

לאחר מכן היא שוחררה להמשך אשפוז בבית תחת השגחת הרופאים והאחיות בשניידר, שיגיעו מדי יום לתת לה את התרופה דרך עירוי. גפן היא הילדה הראשונה בישראל שאושפזה בביתה בחסות ובהשגחה של בית חולים.

אמה, זוהר, אמרה ל"ישראל היום": "במיון אבחנו אצל גפן דלקת, והציעו לנו לעבור לאשפוז בבית במקום להתאשפז במחלקה בבית החולים עצמו. מובן שהסכמנו, כי זו נראתה לנו אופציה טובה הרבה יותר, ובמקביל יש גם השגחה וליווי של צוות בית החולים".

מחלקת האשפוז לילדים בבית מנוהלת על ידי ד"ר גילת לבני, מנהלת מחלקת ילדים א' בשניידר, והצוות המטפל יכלול גם את ד"ר ליטל ישרים ואת האחות תמי ברזני, שיגיעו לביקורים בבתים של הילדים המאושפזים. אתמול בצהריים הן הגיעו לביקור ראשון בביתה של גפן.

טיפול בחיק המשפחה

ד"ר אפרת ברון הרלב, מנהלת בית החולים שניידר לרפואת ילדים, אמרה ל"ישראל היום": "אנחנו גאים להוביל מהלך זה של אשפוז ילדים בבית, שנעשה לראשונה בארץ והינו מהבודדים בעולם. אנו מאמינים שהמקום הטוב ביותר לילדים מכל הבחינות הוא בביתם, ולשמחתנו - זמינות הטכנולוגיות המתקדמות מאפשרת לפרוץ את גבולות בתי החולים, ובאמצעות עזרים וירטואליים מתקדמים לקיים אשפוז מהבית, לצד המענה האנושי, האיכותי והמקצועי".

ד"ר אורלי ויינשטיין, סמנכ"לית וראש חטיבת בתי החולים בכללית, אמרה: "הקמת מחלקת אשפוז ילדים בבית בשניידר היא צעד מהפכני, והיא תהיה בין המחלקות הבודדות מסוגן בעולם. מרכז שניידר לרפואת ילדים בנה מתווה שיאפשר את אשפוז הילדים בביתם, מבלי לפגוע באיכות המעקב והטיפול הרפואי, שבמקביל - יסייע למשפחות הילדים המאושפזים, בזמן שהייתם במקום הטוב והמתאים להם ביותר".

ד"ר גילת לבני, המנהלת הרפואית של מחלקת האשפוז לילדים בבית, אמרה: "בפיילוט צפויים להתאשפז, בשלב הראשון, עשרה מטופלים מגיל חצי שנה עד 18 שנים שסובלים ממחלות זיהומיות פשוטות יחסית, וככל שנצבור יותר ניסיון - נוכל לטפל במגוון רחב יותר של ילדים עם מחלות נוספות, גם מורכבות יותר. הטיפול שלו יזכו הילדים בבית החולים בבית יהיה טוב לפחות כמו בביה"ח שניידר, רק בסביבה הטבעית והבטוחה ביותר עבורם. אנו בטוחים שהאשפוז של הילדים בביתם ייטיב לאין שיעור עם הרווחה שלהם ושל המשפחה כולה".

נורית ברוך, מנהלת הסיעוד של מרכז שניידר לרפואת ילדים: "אשפוז ילדים בבית הוא מהלך טבעי ובטוח, שישנה את פני רפואת הילדים. על מנת להצליח במהלך, הצוות המטפל המיומן של בית החולים הוכשר לאורך תקופה ארוכה, כדי לתת מענה רפואי וסיעודי מותאם אישית ברמה המקצועית הגבוהה ביותר בתוך הבית. אני מצפה לשביעות רצון גבוהה מאוד הן של הילדים המטופלים והוריהם והן של הצוות המטפל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר