רישיונו של "הרופא של המדינה" נשלל לשנה וחצי

ד"ר אוריל שליט מקופת חולים לאומית הואשם והודה בהטרדה מינית • במשרד הבריאות התחשבו בגילו ומצבו והוחלט לשלול את רישיונו לשנה וחצי

קופת חולים לאומית // צילום: יהושע יוסף // קופת חולים לאומית

משרד הבריאות שלל לשנה וחצי את רישיונו של "הרופא של המדינה" רופא משפחה בקופת חולים לאומית שהורשע בעבירה של הטרדה מינית של מטופלת. בשנת 2019 זכה הרופא בפרס "הרופא של המדינה" מטעם משרד הבריאות על עבודתו.

הרופא, ד"ר אוריל שליט, מקופת חולים לאומית באשקלון הורשע בכך שנגע בחזה ובגופה של מטופלת בת 21 עולה חדשה מאוקראינה שהגיעה לטיפולו עקב כאבים בחזה. בהמשך הוגש נגד הרופא כתב אישום בבית משפט השלום באשקלון.

לפי כתב אישום שהוגש נגדו, במהלך בדיקת המטופלת ביולי 2020 הוא הכניס את ידו לחולצתה ומישש את החזה שלה. בהמשך הציע לה להגיע למרפאתו הפרטית, שם הורה לה להתפשט, עיסה אותה ונגע בחזה שלה ובאיבר מינה. המטופלת אמרה לו כי היא נשואה ובהמשך אמרה לו "מספיק", עזבה את המרפאה והתלוננה במשטרה בעבירה של הטרדה מינית.

לצד זאת, הוגשה נגדו גם קובלנה משמעתית על התנהגות שאינה הולמת רופא.

בדיון בוועדת המשמעת הודה הרופא במעשה, כאשר עורך דינו, ארי רביצקי, ביקש להסתפק בשלילה לשבעה חודשים בלבד. יצוין כי רישיונו של הרופא נשלל כבר באוגוסט 2021 אחרי הגשת כתב האישום.

חברי ועדת המשמעת מטעם משרד הבריאות שדנו במקרה ציינו כי יש להחמיר בענישה. "אנו נמצאים בעיצומו של גל גדול ומאיים של תלונות על הטרדות מיניות של רופאים כלפי מטופלות וכלפי נשות צוות רפואי. לא ניתן להתעלם מהשפעתו של גל זה על אובדן האון במערכת הרפואית".

ועדת המשמעת במשרד הבריאות התחשבה בכך שהרופא כבר נענש על התנהלותו, עבודתו בקופת חולים לאומית הופסקה והוא שילם למטופלת פיצויים בגובה 30 אלף שקלים וכן בגילו המבוגר (64) ובעברו הנקי.

ד"ר שליט אף הגיש לוועדה מכתבי תודה והמלצה והציג את הפרס שבו זכה כ"רופא של המדינה" מטעם משרד הבריאות בשנת 2019.

השופט בדימוס, אמנון סטרשנוב, הממונה על דין משמעתי במשרד הבריאות ציין כי "במעשיו המוגנים פגע קשות במטופלת תוך שהוא מפר את חובת האמון שרוחשים לו מטופליו כרופא ואף פוגע באמון הציבור בכלל הרופאים". עוד ציין כי "ריבוי תופעות מעין אלו לאחרונה מצדיק גישה מחמירה כלפי מבצעי עבירות כגון זו מעבר למה שהיה בעבר".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר