חולים הפגינו נגד הנהלת הדסה: החזירו לעבודה מלאה את מצנתר המוח פרופ׳ חוסה כהן

פרופ' חוסה כהן הושעה מהמחלקה הנוירוכירורגית בבית החולים לאחר שהתלונן על רשלנות של מתמחים • כ-550 חולים, רובם ממטופליו, סורבו טיפול בהדסה • בית החולים בתגובה: "נעשה מאמץ להחזיר את הפעילות במחלקה לסדרה"

הפגנת החולים מול הדסה

"מחכים לניתוח בגלל משחקי אגו" - סערה לאחר הפרסום ב"ישראל היום": הפגנה יוצאת דופן של חולים ובני משפחתם התקיימה אתמול (חמישי) בכניסה לבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים, בדרישה מהנהלת בית החולים להחזיר לאלתר את מצנתר המוח פרופ' חוסה כהן לעבודה מלאה במחלקה הנוירוכירורגית.

ההפגנה התקיימה בעקבות החשיפות ב"ישראל היום" לפני שבוע, שלפיהן פרופ' חוסה כהן, מנהל יחידת צנתורי המוח במחלקה, שנחשב לאחד ממצנתרי המוח הטובים בעולם, הוחרם והורחק מהמחלקה בשל טענות על התנהלותו. זאת, לאחר שהעלה ביקורת נוקבת על טיפול מסוכן ורשלני של חלק מהרופאים המתמחים.

ההפגנה מול בית החולים,

בחודשים האחרונים נאסר עליו לצנתר ולאשפז במחלקה מצונתרים לא דחופים, ועד כה כ־550 חולים - רובם בטיפולו - סורבו לקבל טיפול.

המפגינים נשאו שלטים שעליהם נכתב, בין השאר: "500 חולים מחכים לניתוח בגלל משחקי אגו".

מהדסה נמסר בתגובה: "מנכ״ל הדסה, פרופ׳ יורם וייס, אירח בלשכתו שלושה מטופלים ובני משפחתם והקשיב לדברים שיצאו מלבם. פרופ׳ וייס הבטיח לנוכחים כי הנהלת המרכז הרפואי עושה כל שבידה - מזה תקופה לא מבוטלת, על מנת להשיב את יחסי העבודה התקינים אל סדרם ולאפשר כמובטח את המשך הפעילות המלאה של יחידת צנתורי המוח בהקדם, תוך הקפדה על עבודת צוות משותפת ועל בטיחות המטופלים - למענם ולמען כל החולים הבוחרים להגיע לטיפול בהדסה״.

עמיעד טאוב, יו"ר עמותת "אופק -חזרה לחיים" הפועלת למניעת רשלנות רפואית ובטיחות הטיפול: "המקרה של פרופ' כהן מלמד הרבה על מערכת הבריאות במדינת ישראל. מערך ההשתקה ותרבות הרפואה המתגוננת שמצטרפים להסכמי ההשתקה מןל הנפגעים הפכו לשיטה פסולה המובילה לפגיעה באלפי מטופלים מדי שנה. בכל יום העמותה מקבלת טלפון נוסף ממשפחה שאיבדה את יקיריה או שיקיריה הפכו למוגבלים בשל הליך שנערך בצורה לא חוקית.

"עד שקם אדם אמיץ מתוך המערכת- הוא מושתק. לא נאפשר זאת ונמשיך להילחם בבריונות. בשבוע הבא תתכנס ביוזמת עמותת אופק וועדת הבריאות ואנן נעלה את נושא ההתעמרות באנשי צוותים רפואיים שמדווחים ונדרוש הגנה מלאה למען בריאות מערכת הבריאות של כולנו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר