פרופ' שפירא במכון הביולוגי | צילום: מאיר אזולאי

מנהל המכון הביולוגי לשעבר: "נפגעתי גופנית מחיסון הקורונה - צריך ועדת חקירה"

פרופ' שמואל שפירא הודיע בפוסט בטוויטר כי ילחם עבור חשיפת האמת • במשרד הבריאות תקפו: "זו אינה הדרך לכסות על כישלונו הניהולי"

האם מנהל המכון הביולוגי בנס ציונה מעלה תהיות על חיסון הקורונה בו התחסנו רוב אזרחי המדינה? כך עולה מציוץ שהעלה הפרופסור שמואל שפירא, ברשת החברתית טוויטר:"קיבלתי 3 חיסונים, נפגעתי גופנית בצורה משמעותית מאוד כמו שנפגעו רבים אחרים, ובנוסף האמון שלי בטיב ההחלטות ובתהליכי קבלתם נחרך קשות. איש לא שאל ובדק. אלחם בכל כוחי כדי שיינתנו תשובות אמת ביחס לכלל ההחלטות ולא רק ביחס לחיסון".

חשוב לציין כי פרופ' שפירא ניהל את המכון הביולוגי בין השנים 2013-2021 ועמד בראש המכון בתקופת ניסיונות הפיתוח של החיסון הישראלי נגד נגיף הקורונה. על רקע זה כתב אחד המגיבים לציוץ שייתכן שההתנגדות לפרופ' שפירא נוצרה בעקבות כישלונו של המכון שבראשו עמד. 

"שכחת לכתוב גילוי נאות, שבמסגרת תפקידך הקודם, כמנהל המכון למחקר ביולוגי, הובלת את פיתוח החיסון הישראלי לקורונה- שפיתוחו טרם הושלם. אולי זו הסיבה שאתה יוצא נגד החיסון? לא ייאמן שכך מתנהל מי שהיה סמנכ"ל הדסה וראש ביה"ס לבריאות הציבור", כתב הגולש שרמז כי העמדות של פרופ' שפירא מוטות ונובעות מכך שבסופו של דבר המדינה החליטה שלא לחכות לחיסון שמפתח המכון הביולוגי.

בתגובה לכך טען פרופ' שפירא כי "כולם יודעים מאיפה אני ומי אני, ולכן מבקש ועדת חקירה כדי שכולם יפתחו הקלפים. תפקידיי הקודמים ואזרחותי הטובה מחייבים אותי לא לשתוק".

חיסון קורונה, צילום: גדעון מרקוביץ'

בתוך כך, משרד הבריאות הגיב אף הוא לפרופ' שפירא וכתב כי "הופתענו לשמוע את אמירותיו המופרכות של מנהל המכון הביולוגי לשעבר, פרופ' שמואל שפירא. יודגש כי החיסונים הניתנים לציבור בישראל הוכיחו יעילות ובטיחות. חיסונים אלה עברו בדיקות ואישורים של הרשויות המובילות בעולם. אנו חוזרים וממליצים לציבור להקדים ולהתחסן כדי להגן על הבריאות והחיים! בנוסף, מצערת ומבישה התייחסותו של פרופ' שפירא לתהליכי הפיתוח והניסוי של החיסון של המכון הביולוגי".

במשרד הבריאות הוסיפו כי "כמו כולם, אנו מייחלים להצלחת הניסוי, אך עד היום טרם הסתיים וטרם הגיעו התוצאות הרשמיות של תהליך הניסוי התומך ביעילות החיסון, בניגוד לחיסונים אחרים המאפשרים הכרזה על הצלחת החיסיון. הפניית אצבע מאשימה לגורמים מפקחים אינה הדרך לכסות על כישלונו הניהולי של מנהל המכון לשעבר פרופ' שפירא. פיתוח חיסון הוא תורה מורכבת והדרך קשה ורצופת קשיים. מי שאין לו הניסיון, הידע וההבנה הדרושים, חייב לעשות חשבון עם עצמו ולא עם המשרד האחראי על בריאות הציבור".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו