בארץ היא פחות מוכרת, אבל בחו"ל, אם אמרתם קולנוע – אמרתם AMC. הרשת, שקיימת כבר 105 שנה, מפעילה מעל 10,000 אולמות קולנוע ברחבי העולם – 7,755 אולמות ב-593 בתי קולנוע בארה"ב ומעל 2,800 אולמות ב-353 בתי קולנוע באירופה. היא נסחרת בנאסד"ק בשווי של מיליארד וחצי דולר. אבל למרות שנוסדה ע"י חמישה אחים יהודים ממשפחת דובינסקי, כנראה שאין לה הרבה סימפתיה ליהודים.
ביום שלישי בערב דיווח הִלל פולד, אושיית הייטק מקומית, בחשבון שלו ב-X על כך שחותנת של ידיד הזמינה כרטיס לסרט בבית קולנוע של החברה במיאמי, ויחד עם אישור ההזמנה קיבלה הצעה לתרום "כדי לסייע למשפחות בעזה". בהודעה נכתב כי "התרומה שלך ל-CARE תסייע לספק הקלה הכרחית ותוכניות למשפחות במצוקה".
ראוי לציין כי CARE הוא ארגון לא קטן, שמתמקד לרוב בסיוע לנשים ועובד בכל העולם – כמעט. לפי הדו"ח שלו מלפני שנה, הוא קיבל ובזבז מקיץ 2023 עד קיץ 2024 כמעט מיליארד דולר ו"הגיע" ל-121 מדינות – רובן ע"י פעילות של הארגון עצמו, אך כ-40 מהן ע"י "שותפויות ובריתות", ולא ע"י הארגון. בעזה, למשל, הוא פועל באופן מלא, כולל ג’יפים עם הלוגו שלו שמחלקים סיוע. אבל במדינה השכנה הוא לא רואה לנכון לפעול באופן ישיר. כמובן שתרומות למען משפחות בישראל שבתיהן נהרסו ב-7 באוקטובר, או בכל זמן אחר, לא מבקשים שם.
זה גם מה שהחליטה יוזמת Stop, Don’t Shop, מעין ענף חרמות צרכניים של עמותת Stop Antisemitism, לצייץ: “היי AMC, כנראה פספסנו את קמפיין ההתרמה שלכם לקרבנות 7.10?”.
אתמול אחר הצהריים עדכנה היוזמה שהקמפיין הוסר – ולא רק זה, אלא שפלטפורמת המסחר המקוון Rokt, שבאמצעותה בוצעה ההזמנה והקמפיין, יצאה בהודעה: “קמפיין גיוס תרומות לארגון care.org הופעל על הפלטפורמה שלנו. הקמפיין רק עלה, וברגע שנודע לנו על החששות שהועלו, הורדנו את הקמפיין באופן מיידי. יש לנו בני אדם שבודקים את כל התוכן שעולה לפלטפורמה שלנו, ו(המקרה ה)זה חמק מהם. הדבר האחרון שאנו רוצים הוא ליצור חיכוך סביב הנושא הרגיש הזה".

