הציגו ברשת השקעות פקטיביות // צילום: pixabay

מה זה שיווק באינטרנט ואיך גם אתם יכולים לשווק את העסק שלכם בקלות?

העולם הפך לדיגיטלי וטכנולוגי ובעלי עסקים ותיקים מתקשים לפעמים להדביק את הקצב המהיר שלפיו תחום השיווק מתפתח ותחום השיווק באינטרנט בכלל עם שלל חידושים, תוכנות, מערכות, רשתות חברתיות וכללי שמשתנים כל הזמן

בשיתוף תוכן שיווקי

אז מה זה שיווק באינטרנט או שיווק דיגיטלי?

שיווק דיגיטלי מתייחס לפרסום שמבוצע דרך ערוצים בדיגיטל כדוגמת מנועי חיפוש, אתרי אינטרנט, רשתות חברתיות (כגון פייסבוק, אינסטגרם, טיק טוק, טוויטר ועוד), אימיילים, שירותים ומותגים.

הצרכנים כיום נשענים בצורה משמעותית על חוות דעת והמלצות ברשת לפני שהם רוכשים מוצרים או שירותים.

למשל, גוגל חקרו ומצאו שכ-50% מהצרכנים מתחילים את הרכישות שלהם בחיפושים במנועי חיפוש, כ-30% נכנסים לאתרים של המותגים וכ-25% מחפשים מוצרים באמצעות אפליקציות למובייל.

השיווק באינטרנט של היום הוא למעשה מערכת עצומה של שלל ערוצי שיווק שמאפשרים למשווקים להציג את המותגים שלהם.

במטרה ליישם ולהשיג את הפוטנציאל המלא של השיווק הדיגיטלי, אנשי השיווק ובעלי העסקים חייבים לעשות מחקר מקיף כדי להבין מהם ערוצי השיווק בעלי ההשפעה הגדולה ביותר עבור הקהל שלהם, באמצעות בדיקה של רמת המעורבות.

שיווק עם רמת מעורבות של הלקוחות כולל יצירת אינטראקציות בעלות ערך עם פוטנציאל להגיע ללקוחות שיהפכו להיות לקוחות חוזרים תוך שימוש בדאטה שאתם אוספים כאשר הלקוחות מבקרים באתר או בעמוד הפייסבוק שלכם.

מה זה רימרקטינג?

אחת הדרכים להחזיר את הלקוחות שלכם לקניה נוספת נקראת “רימרקטינג” – באמצעות מערכות שאוספות את הדאטה הדיגיטלית שלהם אתם יכולים לפנות אליהם שוב באמצעות פרסום ממומן בפייסבוק או בגוגל וכך למעשה להזכיר להם שאתם קיימים.

כמו כן, מחקרים רבים מראים שאדם שרוצה לבצע רכישה, יטייל במספר אתרי אינטרנט.

בטח יצא לכם לחוות את הדבר הבא- אתם מחפשים ספה, או איזה שהוא פריט באינטרנט, גולשים באתרים, ויום לאחר מכן – אתם רואים מודעות של המוצר שבדקתם או של אחד או כמה מהאתרים שנכנסתם אליהם צצים לכם בכל אתר שאליו אתם נכנסים.

זה נקרא רימרקטינג, החברות אוספות את הדאטה שלכם בזמן שאתם נכנסים לאתר שלהן, ולאחר מכן תהליך אוטומטי עוקב אחריכם ומציע לכם את אותו המוצר בשאיפה שבסופו של דבר תקנו אותו.

הטמעת אסטרטגיות שיווק דיגיטלי

באמצעות הטמעת אסטרטגיית שיווק דיגיטלי, משווקים יכולים לאסוף תובנות רבות ערך כדי לטרגט התנהגויות של קהלים בזמן שהם פותחים את הדלת למתודות חדשות של מעורבות לקוחות.

בנוסף, חברות יכולות לצפות לעליה במכירות. מחקרים בנושא הראו, שחברות שיש להן מעורבות גבוהה של הלקוחות, יגיעו לאחוזי המרה גבוהים של כ-90% בממוצע, לעומת חברות שפועלות רק בערוץ שיווק אחד שיגיעו במקרה הטוב רק לכשליש מאחוזי ההמרה לקמפיינים ופרסומות שהם מריצים.

מה העתיד של השיווק הדיגיטלי?

אנו יכולים לצפות שהעתיד של אסטרטגיות שיווק דיגיטלי כולל את היכולות של משווקים להעלות את המגוון של מכשירים שבהם הלקוחות הפוטנציאלים ישתמשו כגון התקנים שעוטים אותם על גבי הגוף כמו משקפי VR, שעון חכם ועוד. תכנים בוידאו יהיו מותאמים להעדפות של אופטימיזציה לאתרי אינטרנט – SEO, ואימיילים שיווקיים יהפכו להיות אפילו יותר אישיים ומותאמים פר לקוח, בהתאם לרכישות ולהתנהגות שלו עד כה למול המותג.

לפרטים נוספים לחצו – שיווק באינטרנט

בשיתוף תוכן שיווקי