מהר לפני שייגמר: ארבע מסעדות חדשות שחובה לבקר בהן

נתניה, חיפה, קריית ענבים וקצת מקסיקו • אווירת הפוסט-קורונה וטרום-פסח החגיגית מביאה עימה לא מעט פתיחות מסקרנות • על הפרק: סניף שני למסעדה הירושלמית המיתולוגית, מטבח ערבי חדש בחיפה ובוריטו שמדליק את תל אביב

פילה בקר, מארי, נתניה, צילום: אמיר מנחם

זהב טהור, תוצרת מקסיקו

חדש בתל אביב: גולדן בוריטו. מדובר ב(עוד) מקום של בוריטו, אך בקונספט קצת שונה, לא כזה מקסיקני אלא משוחרר יותר ובסגנונות שונים ולא שגרתיים. את המקום פתחו נדב נאמן, רני עופר ויונתן גרינברג, מבעלי בית הקפה "הסטריטס" בתל אביב, שחקרו את עולם הבוריטוס גם במקסיקו וגם אצל שכנותיה.

כל הבוריטוס מוגשים בטורטייה גדולה עם חלבון לבחירה: עוף, בקר, רדיפיין מיט (טבעוני) או קריספי צ'יקן. בכל הנוגע לסגנונות, יש לא מעט, אז כנראה תצטרכו לבוא כמה פעמים. סורי: קלאסי (אורז אדום, תבשיל שעועית, סלט עגבניות עם בצל וכוסברה), קליפורניה (צ'יפס, כרוב, צ'דר, צ'יפוטלה ורוטב חלפיניו), קוריאני (אורז מתובל, קימצ'י הבנרו, ברביקיו קוריאני ועוד), ג'מייקני (אורז מתובל, שעועית שחורה, יוקה מטוגנת, אבוקדו ועוד) ואפילו ברקפסט בוריטו (אבוקדו, ביצים מקושקשות, צ'דר ועוד).

אבן גבירול 114, תל אביב

גולדן בוריטו, צילום: ליאל זנד

חג האביב

חודשים ספורים אחרי שסגר את מסעדת מאקוטו ברחוב הארבעה בתל אביב, חובר השף אביב משה למסעדן איציק רוסו (פופה ועוד) ומשיק את הרופטופ-מסעדה "מארי", על גג מלון vert בנתניה. מדובר במקום כשר, בתור התחלה. מצד אחד זו מסעדה אבל גם בחוויית בילוי קצת שונה, תקראו לזה דינר קלאב אם תרצו, וכזה שצפוי למשוך לא מעט אנשים.

במקום הושקעו מיליונים, כיאה לבר מושקע, הנוף, מן הסתם, הוא לים, המטבח הוא מטבח 360 מעלות פתוח, תמיד תוכלו לראות את מי שמכין לכם את האוכל, ובכללי נראה כמו מקום ששווה לחגוג בו.

אה כן, וזה מה שאתם יכולים לאכול שם: טרטר טונה – ברוסקטה על פחמים, ביצה רכה, טחינה,קרם שקדים ושמיר, סקורדיליה, סשימי דג ים, ויניגרט מטבוחה, סשימי חציל, זיתי טאסוס, קריספי קינואה, בצל כבוש וטוויל אלמוגים, פילה לברק, ניוקי, ראגו פטריות, קציפת פורצ׳יני, קראנצ׳ עגבניות ועוד לא מעט הפתעות.

המקום פתוח באמצע השבוע בשעות הערב בלבד, בשישי בצהריים ובשבת מ-13:00 עד 23:30.
מלון LAGOON VERT, נתניה

סשימי טונה, מארי נתניה, צילום: אמיר מנחם

בר אוכל חיפאי חדש

במרכז העיר התחתית בחיפה, מקום שגם כך הפך לאטרקטיבי במיוחד בעיקר בזכות הקולינריה המצוינת בו, נפתח בר אוכל חדש בהובלת השף חמודי עוקלה (סמא, אל-מרסא). במקום החדש יצר השף עוקלה מנות המוקדשות לפסיפס הצבעוני החיפאי. החל מהמטבח הערבי הגלילי על שלל חומרי הגלם והטכניקות של הדרוזים והערבים, ולא רק.

בין המנות: דג קצוץ עם עלי חסה, בורגות וצ'יפס כרישה, סיגר שוק טלה עם ציזיקי, קישואים ועמבה, ספיחה בטאבון גרגיר, כבש טחון ועוד הפתעות.
העצמאות 33, חיפה

עגבניות צלויות עם גבינת ברינזה ודואה. ראסיף 33, צילום: אפיק גבאי

אמא ואמא

מסעדת אמא בירושלים היא מוסד קולינרי שפועל כבר ארבעה עשורים, כעת, לראשונה, האמפריה בעלת הסניף הבודד מתרחבת ומשיקה סניף שני באזור מטה יהודה - קרית ענבים.

במקום החדש תמצאו את כל הקובות המיתולוגיות שהפכו את המקום לכמפורסם כל כך, כולל מנת הדגל "קובה חאלב", וגם עלי גפן, סלטים טריים שמוכנים מדי יום ושלל תבשילי קדירה. בנוסף, ייכנסו בקרוב תפריט ספיישל חדש, מעדנייה לארוחת שבת ואפילו מנות מיוחדות לפסח.

פארק כרמים, קריית ענבים

מסעדת אמא, קריית ענבים, ירושלים, צילום: סיוון שוב עמי
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר