חיפה מתחדשת בשתי מסעדות חדשות ומסקרנות

כל מה שאתם צריכים לדעת על "זוס" ו"סינמה פרדיסו" שנפתחו בכרמל • וגם: בית קפה חדש בשוק הכרמל עם תפריט כריכים של הילה אלפרט ומסעדת בשרים חדשה על טהרת הוואגיו • חדשות האוכל

קבב טלה. סינמה פרדיסו, צילום: אסף קרלה

גלקטיקוס קולינרי

מסעדת השף זוס, המשתרעת על פני שטח של 500 מ"ר ושבהקמתה הושקעו כ-5.5 מיליון שקלים, נפתחה להרצה ומתגאה בכך שהיא "המסעדה המושקעת ביותר בתולדות הצפון". השף צ'רלי פדידה אחראי לאוכל, המיקסולוג מוש בודניק מופקד על האלכוהול, והמנהל הוא עומר קידר ממסעדת "טוטו". מאחורי המיזם כולו עומד ערן לוי, הבעלים של קבוצת מסעדות "טאטאמי".

התפריט נוטה למטבח הישראלי עם השפעות ים תיכוניות יווניות. בראשונות תמצאו, בין השאר, מנות כמו ספנקופיתה - מאפה פריך מבצק פילו במילוי תרד מוקפץ וגבינות; פומה אלבאליק - פילה פורל מעושן בעץ דובדבן עם יוגורט כבשים וסלט שורשים; סשימי ים תיכוני - סשימי מוסר ים צרוב בתוספת קרם גזר פיקנטי, פלפלים קלויים, כוסברה ושמן זית; צ'יקטי פילה בקר - פרוסות דקיקות של פילה בקר צרוב מבחוץ ונא מבפנים בתוספת צנוניות, פלפלים קלויים ועגבניות שרי.

למבצעים הכי שווים במסעדות לחצו כאן

העיקריות כוללות פואסון דה מרסיי - פילה לוקוס צלוי עם שמן זית, קורנית ואוזו על תבשיל כרישה ושמנת; קונפי שוק אווז - שוק אווז צלוי עם קרם תפוחי אדמה ועשבי תיבול, גזרים ובמיה מהטאבון; וצלעות טלה של לגזיאל - צלעות מהגריל, תפוח אדמה מדורה וירקות קלויים מהטאבון.
מנת הדגל של המסעדה היא טומהוק באש חיה - נתח טומהוק עם עצם במשקל 1.3 ק"ג צלוי מדיום, בתוספת קרם תפוחי אדמה וירקות צלויים.
זוס, שדרות הנשיא 123, חיפה. המסעדה פתוחה בכל יום מ-18:00. החל מ-1.12 היא תיפתח בכל יום מ-12:00 ועד אחרון הלקוחות.

זוס. חיפה, צילום: דניאל לילה

אוכלים בסרט

בר-המסעדה החיפאי החדש סינמה פרדיסו, שממוקם ממש מול הים, מספק נוסף על התפריט המושקע גם חוויית בילוי מקיפה, עם מוזיקה, תקליטנים והופעות מסביב לשעון. ובכל זאת מה אוכלים שם? תומר אגאי (סנטה קטרינה, צ'נה) פיתח תפריט ים תיכוני שמציע מנות כמו טטאקי טונה אדומה (78); שיפוד דג ים על הגריל עם רכז רימונים אוזבקי, ירקות ירוקים ויוגורט (98 שקלים); רביולי לבנה על ראגו עגבניות שרי ביין לבן, שום ומרווה (82 שקלים); קבב טלה על ירקות שרופים מהטאבון, פיתה מהגריל, טחינה הר ברכה וסחוג ירוק (92 שקלים), ולקינוח בסבוסה (35 שקלים) וכנאפה עם גלידת יוגורט ופיסטוקים קצוצים (35 שקלים).
כמו כן, המקום מציע בראנץ' המוגש בשישי-שבת בין 10:00 ל-15:00 עם מבחר סלטים, מנות ביצים, מאפים ועוד.
סינמה פרדיסו, חוף זמיר, חיפה.

שיפוד דג ים על הגריל. סינמה פרדיסו, צילום: אסף קרלה

לכו אל הנמל

מחלבות יטבתה, האתר Foody ובית הספר לקולינריה "דנון" מרימים בשישי הקרוב פופ-אפ קונדיטוריה משותף עם מבחר מנות המבוססות על שמנת יטבתה. במנות: טארט שוקולד חלב ופרלינה, גלאקטו בוריק ושמנת (מאפה יווני של קרם סולת מבושל ואפוי, עלי פילו וריבת תפוזים) ומריטוצו בייליס ואגוזי מלך סנט הונורה (פחזנית על בצק עלים עם קרם דיפלומט וקצפת וניל). מנה מיוחדת לחנוכה: מריטוצו דיפלומט קרמל שקדים ושמנת (סוג של סופגנייה אפויה).

מחירי המנות נעים בין 29 ל-35 שקלים, והן יוגשו בשעות 13:00-8:00 או עד גמר המלאי. ההכנסות ייתרמו לעמותת "כוונים" העוסקת בהכשרת צעירים עם מוגבלויות לחיים עצמאיים.
התערוכה 3, תל אביב (בנמל).

מאריטוצו, צילום: נמרו סונדרס

המבורגר על הדרך

"מלא לי בבקשה טנק מלא... וגם את הבטן". רשת ההמבורגרים BBB חוברת לתחנות הדלק דור אלון ומשיקה את BBB BY THE WAY - פוד טראקס שיציעו מנות נבחרות של הרשת, ובהן המבורגרים (כולל המבורגר טבעוני), תוספות ושתייה.

במהלך הושקעו כ-30 מיליון שקלים, ושתי המשאיות הראשונות ממוקמות במתחמי דור אלון בכביש 6, בצומת דבירה שבדרום ובמחלף קיבוץ מגל שבצפון. בחודשים הקרובים ייפתחו עשרות נקודות נוספות ברחבי הארץ.

פוד טראק BBB ודור אלון, צילום: אילן פנחס

קפה בשוק

אשת האוכל הילה אלפרט פותחת את Beanz 20, בית קפה חדש בלב שוק הכרמל. לאלפרט חובר איש הקפה טל בודנשטיין, ובמקום תערובות קפה עונתיות שיצר, לצד משקאות קפה מיוחדים, חליטות וקוקטיילים משודרגים. תפריט הכריכים (28-24 שקלים), שעליו חתומה אלפרט, כולל יצירות מסקרנות כמו אשכי העץ (אבוקדו - שהאטצקים האמינו שהוא טוב לכוח הגברא, תפוח אדמה, צנונית, גבינת קשיו, רסק עגבנייה ואפשרות לביצה קשה... של תרנגולת); פטטוסט (תפוחי אדמה, בצל מטוגן, מיונז, גבינות מותכות ועגבנייה מרוסקת); תרנגולת (עוף בגריל, מיונז, סלסה, עגבניות, טחינת רכז רימונים ועלה חסה), ועוד.
Beanz 20, יום טוב 20, תל אביב.

הכריכים של בינז 20, צילום: רועי גיא

המושבה גרמנית - התפריט ים תיכוני

ירושלים מתחדשת במסעדה חדשה, אחת מתוך לא מעט מקומות מסקרנים שנפתחו בבירה לאחרונה. "נינו במושבה" היא הבייבי החדש של השף דוד גולן, שמציע במקום מנות דוגמן טוטליני בשר בציר סלק, מאפה כורדי ממולא בשר, ניוקי כבדים ועוד שלל מנות בשריות, פסטות בעבודת יד ועוד. בנוס, נמצא לא מעט מנות טאבון, כי יש אחד כזה, עצום בגודלו, באמצע המסעדה. המקום פועל בכשרות מחפוד.
רחל אימנו 2, ירושלים

מסעדת נינו במושבה, ירושלים, צילום: אביה אשוש

יפן פינת מחנה יהודה

אזור מחנה יהודה בירושלים התחדש לו בעוד מסעדת בשר חדשה, הפעם מדובר על "BLACK IRON", שנפתחה ברחוב אגריפס בעיר. המסעדה, הכשרה כמובן, מצטיירת כצעירה ותוססת ביחס למקבילותיה באזור ומציעה נתחי ואגיו ב"מחירים עממיים", לדבריהם, בשיטות צליה שונות ובמשקלים שונים.

לצד אותם הנתחים נמצא גם תפריט מנות צד די מסקרן הכולל, לדוגמא, לחם מחמצת עם חמאת ואגיו, מח עצם צלוי עם בצל מקורמל ועוד. אלכוהול גם כן יזרום שם בשפע.
אגריפס 80 ירושלים

בלאק איירון, צילום: אסף קרלה

מוזיאון גורמה

נשארים בירושלים. מחפשים עוד סיבה לבקר במוזיאון ידידי ישראל בעיר? קבלו אחת עם שיק פריזאי: בית קפה פופ-אפ של הפטיסרי הצרפתי "גורמנדיז" נפתח במתחם המוזיאון, ומגיש מאפים טריים, לחמים וקינוחים ממש כמו בעיר האורות. בתפריט: אקלרים ממולאים במגוון קרמים, מקרונים בשלל צבעים, קרואסונים פריכים, ולכבוד חנוכה גם סופגניות במילויים מיוחדים כמו קרמל מלוח, ליצ'י ותות, קרם ערמונים ופיסטוק-ורדים.

הפטיסרי, אגב, הוקם על ידי השף-קונדיטור יואל אפריאט ואשתו ליבנת, עולים חדשים מצרפת, שהגיעו לארץ מתוך תחושת שליחות להעניק לתושבי ישראל את הטעמים האותנטיים של מולדתם. מרסי בוקו.
גורמנדיז במוזיאון ידידי ישראל, יוסף ריבלין 20, ירושלים (לא חובה להזמין סיור במוזיאון).

פופ אפ - גרומנדיז, צילום: אליאורה אפרתי
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר